معرفی دوربین‌های Z6 و Z7، اولین دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه نیکون

1 1,642

بعد از ماه‌ها شایعه و گمانه‌زنی، نیکون بالاخره لحظاتی پیش رسماً از دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه خود تحت عنوان سری Z رونمایی کرد. برای شروع نیکون دو دوربین با نام‌های Z6 ، Z7 و سه لنز به همراه یک مبدل آداپتور را در کنفرانس رسمی خود معرفی کرد. در ادامه به بررسی کلی دوربین های سری Z نیکون می پردازیم.

Nikon Z7: یک پرچم‌دار جدید با رزولوشن High-Res

Z7 را می‌توان پرچم‌دار دوربین‌‌های بدون‌آینه نیکون به حساب آورد چرا که از سنسور با رزولوشن بالا و سیستم‌ فوکوس فوق پیشرفته برخوردار است. این دوربین به یک سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی فول‌فریم با تکنولوژی BSI و پردازنده EXPEED 6 مجهز است. همکاری سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی و پردازنده EXPEED 6، قابلیت افزایش ایزو از ۶۴ تا ۲۵۶۰۰ و عکس‌برداری پی‌در‌پی تا ۹ فریم بر ثانیه را در پی داشته است.

از طرف دیگر Z7 دارای یک سیستم فوکوس پیشرفته است که با به کارگیری ۴۹۳ نقطه فوکوس تقریباً ۹۰ درصد کادر را می‌توان پوشش داد.

Nikon Z6: یک دوربین سریع با عملکرد قوی در نور کم

Z6 را می‌توان برادر کوچک‌تر Z7 به حساب بیاوریم. به گفته مسئولین نیکون این دوربین از عملکرد فوق‌العاده‌ای دو نور کم برخوردار است و با برخورداری از یک سنسور ۲۴.۵ مگاپیکسلی فول‌فریم می‌توان حساسیت ایزو را از ۱۰۰-۵۱۲۰۰ تنظیم کرد. در این دوربین نیز مانند Z7 از جدیدترین پردازنده نیکون یعنی EXPEED 6 استفاده شده است. به لطف این پردازنده با Z6 می‌توان تا ۱۲ فریم بر ثانیه عکاسی کرد. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به سیستم فوکوس سریع آن با ۲۷۳ نقطه فوکوس تشخیص فازی اشاره کرد.

ویژگی‌های مشترک Z6 و Z7

 

در کنار تفاوت‌های دو دوربین Z6 و Z7 این دو دوربین در مشخصات فیزیکی و طراحی بدنه اشتراک زیادی دارند. هر دو دوربین از یک بدنه با دوام و مقاوم در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار و یک گریپ ارگونومیک نسبتاً بزرگ برخوردار هستند. در قسمت بالایی دو دوربین یک نمایشگر نسبتاً بزرگ، دو دیال، کلید رکورد ویدیو، کلید تنظیم ایزو و دکمه اصلاح نوردهی در کنار دکمه شاتر تعبیه شده طراحی شده است.

منظره یاب الکترونیکی این دو دوربین نیز رزولوشنی معادل ۳.۹۶ میلیون نقطه دارد و تصویری واضح با پوشش ۱۰۰ درصدی کادر و بزرگنمایی 0.8x ارائه می‌دهد. روی منظره‌یاب یک لایه مخصوص فلورین پوشیده شده تا از کثیف شدن آن جلوگیری شود. از طرف دیگر هنگام مشاهده کادر تصویر از طریق منظره‌یاب می‌توان با زدن کلید i تنظیمات مختلف مثل ایزو، محدوده فوکوس و … را کنترل کرد.

پایین منظره‌‌یاب یک نمایشگر لمسی LCD با رزولوشن ۲.۱ میلیون نقطه قرار گرفته که قابلیت چرخش در راستای عمودی را دارد.

در هر دو دوربین از سیستم فوکوس هیبریدی استفاده شده که به کارگیری بک الگوریتم به‌خصوص به صورت خودکار از متود‌های فوکوس تشخیص فازی و فوکوس تشخیص کنتراست استفاده می‌کند.

این برای اولین بار است که نیکون در دوربین‌های خود از لرزشگیر داخلی ۵ محوره استفاده می‌کند. این سیستم اثرات لرزش دست هنگام فیلم‌برداری را تا ۵ استاپ کاهش می‌دهد و با لنز‌های مانت F به همراه مبدل نیز سازگار است.

در بخش فیلم‌برداری، هر دو دوربین قادرند تا با رزولوشن 4K UHD و با عمق ۱۰ بیت تصاویر را رکورد کنند. از دیگر قابلیت‌های فیلم‌برداری دوربین‌های Z6 و Z7 می‌توان به فیلم‌برداری اسلوموشن ۱۲۰ فریم بر ثانیه 1080p، فوکوس پیکینگ، کاهش لررش الکترونیکی و دی‌لایتیگ اشاره کرد.

نیکون همچنین مشغول یک باتری‌پک با نام MB-N10 برای دوربین‌های Z6 و Z7 است که مدت‌زمان فیلم‌برداری و عکاسی را تا ۱.۸ برابر افزایش می‌دهد.

هر دو دوربین Z6 و Z7 با اکسسوری‌های مختلف نیکون مثل باتری‌های سری EL15 فرستنده‌های وایرلس WT-7/A/B/C و فلاش‌های نیکون سازگار است.

دوربین Z7 به گفته مسئولین نیکون در سپتامبر ۲۰۱۸ با قیمت حدودی ۳۵۰۰ دلار روانه بازار می‌شود. Z6 نیکون نیز در نوامبر امسال با قیمت حدودی ۲۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد. در مطالب بعدی دو دوربین Z6 و Z7 نیکون را زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد و مشخصات فنی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

در ادامه شما را به تماشای ویدئو این دوربین‌های دعوت می‌کنیم:

1 نظر
  1. Saeed می‌گوید

    سلام به همگی اخر از دوربین بدون اینه نیکن رونمایی کرد دمش گرم باید تو عمل خودشو نشون بده ولی هنوز با a9 سونی فاصله داره واقعا عالی هست a9 و a7rlll بهترین دوربین سال شدن البته تجربه اول نیکن توی بودن اینه هست ولی از لحاظ فوکوس نقطه ای فیلم برداری از سونی عقبه a9 سونی رو باید با d5 نیکن مقایسه کرد و z7 و z6 رو باید با a7rlll و a7lll مقایسه کرد و فکر نمیکنم کمتر هم باشه ممنون از سایت خوبتون سونی با فناوری بدون اینه خودشو بهتر از کنن و نیکن انجام داد 2 تا شرکتی که با این همه تجربه زود تر از اینا باید این کارو انجام میدادن

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.