فراتر از یک لنز معمولی! لنز Tamron 18-400mm تامرون رونمایی شد

0 2,779

کمپانی تامرون به‌تازگی دست به کار فوق‌العاده‌ای زده و از یک لنز زوم ۱۸-۴۰۰ میلی‌متری رونمایی کرده است. این محصول اولین لنز با محدوده زوم 22.2x در جهان می‌باشد که برای دوربین‌های DSLR طراحی شده است. لنز Tamron 18-400mm هم یک لنز سوپر واید به حساب می‌آید و هم یک لنز سوپرتله! بنابراین کافی‌است که این لنز را بر روی دوربین‌ خود ببندید و تصاویر باکیفیتی از منظره گرفته تا پرتره را به راحتی خلق کنید.

لنز Tamron 18-400mm
لنزهای جدید تامرون

این لنز برای دوربین‌های APS-C کانن و DX نیکون با مانت F طراحی شده و زاویه دید معادل آن در دوربین‌های فول‌فریم حدوداً معادل ۲۷-۶۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

لنز Tamron 18-400mm
لنز ۴۰۰-۱۸ میلی‌متر تامرون

برای رسیدن به وضوحی و کیفیت بالا، تامرون در ساختار اپتیکی این لنز از سه المان کاهش پراکندگی نوری (LD) بهره گرفته است. به لطف این سه المان جزییات با کمترین سایه رنگی ممکن و با دقت بالایی به ثبت می‌رسند. البته در لنز‌هایی با گستره زوم بالا، مهم‌ترین مشکل اپتیکی، اعوجاج‌ها و خطاهای کروی است، (همان‌طور که در لنز‌های واید کاملاً مشهود است.) برای برطرف‌کردن این مشکل و رسیدن به تصویری با پرسپکتیو دقیق سه المان aspherical، در این لنز به کار گرفته شده است.

لنز 400mm f/3.5-6.18 تامرون به یک لرزشگیر اپتیکی نیز مجهز است که اثرات لرزش دست را در زمان عکاسی تا ۲.۵ استاپ سرعت شاتر کاهش می‌دهد. به علاوه به لطف سیستم فوکوس خودکار HLD کاربران این لنز به خصوص می‌توانند فوکوسی دقیق، بی‌سروصدا و سریعی را تجربه کنند. ویژگی‌های جالب این لنز به اینجا ختم نمی‌شود چرا که 18-400mm تامرون کمینه فاصله فوکوسی معادل ۴۵ سانتی‌متر دارد و با بزرگنمایی ۱: ۲.۹ و در فاصله‌ای نزدیک نسبت به سوژه به عکاسی پرداخت.

VC On/OF For Tamron 18-400mm
عکس سمت راست ثبت شده بدون VR و عکس سمت چپ، گرفته شده در حالت VR

لنز Tamron 18-400mm مانند خیلی از لنز‌های جدید امروزی در برابر نفوذ رطوبت و گرد‌وغبار از مقاومت بالایی برخوردار است و می‌توان در شرایط مختلف آب‌وهوایی آن را به همراه داشت. برای تغییر نکردن فاصله کانونی در زمان عکاسی نیز یک کلید قفل کننده بر روی بدنه این لنز در نظر گرفته شده تا با زاویه دید ثابت عکاسی کرد.

لنز Tamron 18-400mm
لنز Tamron 18-400mm

در ادامه می‌توان نمونه عکس‌های گرفته شده با این دوربین را مشاهده کرد. برای مشاهده عکس‌ها در سایزی بزرگ‌تر بر روی آن کلیک کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.