قیمت رسمی آیفون 7 در 33 کشور: ترکیه گرانترین، ایران یکی از ارزانترین‌ها

قیمت آیفون در کشورهای مختلف چقدر است؟

0 10,068

بزرگترین بخش از نقدینگی شرکت اپل بعنوان برترین برند دنیا، مربوط به فروش گوشی iPhone  است. گرچه اپل در عصر آی‌پاد هم شرکت موفقی محسوب می‌شد، اما تولید آیفون یک جهش برای این شرکت بود که جایگاه آن را در صدر رده‌بندی‌های اقتصادی تثبیت کرد.

جالب اینجاست که با وجود حضور رسمی و مستقیم اپل در اکثر کشورها، بدلایل سیاسی و قوانین تجاری قیمت‌ این محصول در همه‌ی کشورها یکسان نیست. در لیستی از قیمت‌های رسمی آیفون در 33 کشور منتشر شده و در آن قیمت آیفون 7 با حافظه داخلی 128 گیگابات ملاک قرار گرفته، ترکیه در صدر گرانترین‌ها و برزیل و روسیه پس از آن قرار دارند. در انتهای این لیست نام ژاپن پس از امریکا بعنوان ارزانترین کشورها که آیفون در آنها قیمتی برابر دارد قرار دارند.

باتوجه به عدم حضور مستقیم اپل در ایران، نام کشور ما در این لیست وجود ندارد.

اما اگر فکر می‌کنید در صورت حضور در این لیست، کشور ما در صدر لیست گرانترین‌های و در کنار همسایه غربی‌مان یعنی ترکیه قرار داشت، در اشتباه هستید!

اگر قیمت‌های درج شده در وبسایت آیفونچی و قیمت رسمی دلار در روز نگارش این مطلب را ملاک قرار دهیم به قیمت 825 دلار برای آیفون 7 با ظرفیت 128 گیگابایت می‌رسیم که ایران را در جایگاه چهارم ارزانترین کشورها یعنی پس از امریکا، ژاپن و هنگ‌کنگ قرار می‌دهد!

لیست کامل قیمت‌ها به ترتیب گرانترین تا ارزانترین را در ادامه مشاهده می‌کنید:

قیمت آیفون در 33 کشور دنیا
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.