تکنولوژی فیلم بردای مجازی کانن

تکنولوژی دوربین‌های مجازی جدید کانن بیشتر شبیه چیزی علمی تخیلی است!

اینتل تنها شرکتی نیست که بر روی فیلم‌برداری با تکنیک دوربین‌های مجازی با نقطه دید آزاد مشغول کار است. کانن به تازگی اذعان داشته که مشغول کار بر روی این تکنولوژی جدید است. در تکنولوژی دوربین‌های مجازی که تا الآن در فیلم‌برداری‌های ورزشی مثل فوتبال شاهد آن بودیم، می‌توان به صورت مجازی نقطه دید و محل دوربین را به صورت آزادانه تغییر داد.

زمانی که این تکنولوژی در فیلم‌برداری استادیوم‌های ورزشی به کار گرفته می‌شود، می‌توان نقطه محل دوربین را به صورت مجازی حول سوژه تغییر داد و از زوایای مختلف آن را مشاهده کرد. می‌توان از زاویه دید که فوتبالیست درون زمین، از زاویه‌ای هم‌سطح زمین و یا کاملاً از دید بالا تصاویر را به کمک شبیه‌سازی سه‌بعدی و کاملاً طبیعی رکورد کرد.

برای رسیدن به چنین تکنولوژی نیاز به چند دوربین های-‌رزولوشن است که در موقعیت‌های به خصوصی در ورزشگاه نصب شوند. تمامی دوربین‌ها به شبکه‌ای متصل می‌شود که توسط یک نرم‌افزار کنترل می‌شود. تمامی تصاویر بعد از پردازش به اطلاعات تصویر سه‌بعدی تبدیل می‌شود. به این ترتیب تصاویر همان گونه که یک تصویر سه بعدی با عینک VR به نظر می‌رسد، بازسازی می‌شود و بیننده می‌توان کاملاً آزادانه زاویه و نقطه دید خود را برای تماشای یک مسابقه ورزشی مثل بازی فوتبال انتخاب کند.

تکنولوژی Free Point of view کانن این امکان را به بیننده می‌دهد تا تجربه جدیدی را از تماشای یک مسابقه ورزشی داشته باشد و احساس کند که یکی از بازی کنان درون زمین است.

کانن اخیراً موفق شده تا تصاویری با این تکنیک را از یک مسابقه فوتبال به ثبت برساند و آن را در لحظه به فرمت پخش بازی‌‌های کامپیوتری VR تبدیل کند. کانن در ادامه در حال طراحی سیستم و عینک VR ای است که بتوان از طریق آن با کیفیت بالا بتوان تصاویر را کاملاً طبیعی مشاهده کرد.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.