فروشگاه پیکسل

470EX-AI کانن، اولین فلاش رودوربینی هوشمند جهان

رونمایی کانن از فلاش 470EX-AI در WWPI2018

0 1,946

نمایشگاه WPPI 2018 لاس‌وگاس امروز شاهد غافلگیری‌های تازه‌ای از کانن است. این کمپانی به همراه دوربین بدون آینه جدید خود، EOS M50 از یک اسپیدلایت جدید نیز رونمایی کرده که تفاوت‌های زیادی به فلاش‌های رو دوربینی متداول دارد. فلاش 470EX-AI اولین فلاش رودوربینی است که زاویه تابش نور را با توجه به موقعیت سوژه و شرایط محیط به صورت خودکار تنظیم می‌کند.

فروشگاه پیکسل

فلاش 470EX-AI که از عدد راهنمای ۴۷ متر برخوردار است در حلت AI، به صورت خودکار فاصله فلاش تا سوژه و ارتفاع سقف را محاسبه کرده و زاویه سر فلاش را طوری تنظیم می‌کند تا نور با کیفیتی پخش و با سایه‌های نرم بر روی سوژه تابیده شود. در این روش سقف مانند یک رفلکتور عمل کرده و باعث می‌شود تا نور فلاش به صورت بازتابی و با کیفیتی نرم‌تر به سوژه تابیده شود. با این تفاسیر فلاش 470EX-AI برای نورپردازی پرتره در فضاهای داخلی یک گزینه ایده‌آل و راحت به حساب می‌آید. البته می‌توان تنظیمات فلاش را بر روی حالت دستی نیز قرار داد و زاویه سر فلاش را طوری تنظیم کرد که به کیفیت نوری و روشنایی دلخواه رسید.

جالب اینجاست که سیستم خودکار تنظیم سر فلاش در هر دو حالت عمودی و افقی فعال است. با تغییر کادربندی از افقی به عمودی و چرخش دوربین، می‌توان با دو بار فشار دادن دکمه شاتر تا نیمه، زاویه سر فلاش را مجدداً تنظیم کرد.

470EX-AI از یک سیستم اتوفوکس اینفرارد بهر می‌برد و محدوده زومی از ۲۴ تا ۱۰۵ میلی‌متر دارد. هنوز سیستم وایرلسی (رادیوتریگر) برای تخلیه فلاش یا اتصال بی‌سیم فلاش به دوربین، برای این فلاش طراحی نشده، ولی می‌توان با توجه به گیرنده نوری فلاش 470EX-AI، آن را با دیگر فلاش‌ها سینک کرد. فلاش 470EX-AI مانند دوربین EOS M50 اوایل آوریل سال جاری میلادی، روانه بازار خواهد شد و قیمت حدودی آن در بازار آمریکا چیزی در حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.