صدمه دوربین هنگام ثبت خورشیدگرفتگی ۲۰۱۷ آمریکا

0 1,675

خورشیدگرفتگی هفته پیش آمریکا، سر و صدای زیادی را در رسانه‌های جهان به پا کرد. نگاه کردن بدون عینک ترامپ به خورشید، پخش زنده خورشیدگرفتگی از توئیتر و خبر‌های دیگر دست‌ به دست در شبکه‌های اجتماعی پخش شدند. در این رابطه یک خبر جالب و البته شاید کمی ناراحت کننده نیز در رابطه با آسیب دیدن یک دوربین 7D کانن و لنز متصل به آن در عکاسی خورشیدگرفتگی منتشر شد.

باز بودن پیش از حد شاتر در مقابل خورشید و یا ثابت نگاه داشتن دوربین و لنز رو به آفتاب، می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به دوربین وارد کند. برای عکاسی از خورشید یا عکاسی خورشیدگرفتگی همیشه بهتر است تا یک فیلتر Solar یا فیلتر‌های ND با ضریب بالا به کار گرفته شود تا سنسور، تیغه‌های دیافراگم و شاتر آسیب نبیند. زک ساتون، بدون در نظر گرفتن این مورد، به صورت پیوسته و Live View از خروشید گرفتگی ۲۰۱۷ در آمریکا عکاسی کرده است. با توجه به اینکه لنز و دوربین مستقیماً رو به آفتاب بوده‌اند و اینکه در حین خورشید گرفتگی، همچنان امواج فرابنفش و مضر خورشید تابیده می‌شوند پره‌های دیافراگم تا حد زیادی آب شده‌اند و قسمتی از سنسور نیز سوخته است. به علاوه که شاتر دوربین نیز همان‌طور که در عکس‌ها قبل مشاهده است، سوخته است.

بنابراین رعایت این نکته کاملاً ضروری است که اگر می‌خواهید به صورت مستقیم از خورشید عکس‌برداری کنید (همچنین برای عکاسی خورشیدگرفتگی)، حتماً باید از فیلتر‌های UV و فیلتر‌های ND و فیلترهای solar استفاده کنید و هم‌چنین مدت زیادی نیز دوربین را مقابل خورشید قرار ندهید، چرا که ممکن است همان کاری که ذره‌بین در مقابل نور خورشید با اشیا مختلف می‌کند، لنز با دوربین شما انجام دهد. عکس‌های مربوط به این دوربین را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.