راهنمای عکاسان درباره لنز‌های سری L کانن (بخش 2)

2 1,738

لنزهای ماکرو

یکی از مهم‌ترین سوژه‌ها برای عکاسی عروسی، جزئیاتی مانند جواهرات، حلقه‌های عروس و داماد، زیور‌آلات مانند گردنبند و گوشواره و ساعت و همچنین نوشته‌های روی کارت عروسی است. این جزئیات اگرچه مستقیماً به‌عنوان عکس آلبوم سفارش داده نمی‌شوند، اما برای زیباتر کردن عکس‌های آلبوم و مستند کردن جزئیات مراسم، عکس‌برداری می‌شوند. یکی از بهترین لنز‌هایی که می‌توان برای عکس‌های ماکرو به کار برد، لنز EF 100mm f/2.8L Macro IS USM است. در این لنز از موتور فوکوس فوق‌العاده پرسرعت Ultrasonic استفاده شده و لرزشگیر چهارمرحله‌ای آن به شما امکان می‌دهد به راحتی روی سوژه‌های نزدیک فوکوس کرده و کمترین لرزش را داشته باشید. این لنز اولین لنز ماکرو است که در آن از تکنولوژی فوکوس Hybrid IS کانن استفاده شده است. این سیستم فوکوس برای بالا بردن دقت فوکوس در فواصل نزدیک، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

یکی از چالش‌های عکاسان در هنگام عکاسی ماکرو، نورپردازی سوژه است؛ زیرا در بسیاری از موارد، به دلیل کوتاه بودن فاصله کانونی لنز‌ها مجبورند به سوژه نزدیک شوند و این کار می‌تواند باعث ایجاد سایه روی سوژه شود. این مسئله خصوصاً در هنگام عکاسی عروسی بسیار مشکل‌ساز می‌شود؛ زیرا معمولاً زمان کافی برای نورپردازی یا تغییر زاویه نورها نیست. بزرگنمایی 1:1 به همراه فاصله کانونی نسبتاً بلند این لنز، باعث می‌شود بتوانید از فاصله نسبتاً دور عکس‌های کلوزآپ خوبی از جزئیات لباس و زیور‌آلات و غیره بگیرید. کمترین فاصله برای فوکوس با این لنز 30 سانتی‌متر است و به دلیل داشتن دیافراگم ثابت f/2.8 معمولاً می‌توانید با نور موجود، بدون نورپردازی عکاسی کنید. ضمناً وجود چنین دیافراگمی، به شما کمک می‌کند که با کاهش عمق میدان، بوکه‌ای زیبا و ملایم را در پس‌زمینه عکس‌تان ایجاد کنید.

این زاویه بلند و دیافراگم باز، کاربرد آن را برای عکاسی پرتره‌ نیز تضمین می‌کند. همچنین می‌توانید برای عکاسی ماکرو از جزئیات خاص و پروژه‌های عکاسی ماکرو غیرمعمول نیز از اکستنشن تیوب‌های مخصوص کانن روی این لنز استفاده کنید تا حداقل فاصله فوکوس آن را افزایش دهند. دهانه این لنز نیز دارای قطر 67mm است.

 

راهنمای عکاسان درباره لنز‌های سری L کانن (بخش 1)

راهنمای عکاسان درباره لنز‌های سری L کانن (بخش 3)

راهنمای عکاسان درباره لنز‌های سری L کانن (بخش 4)

راهنمای عکاسان درباره لنز‌های سری L کانن (بخش 5)

 

2 نظرات
  1. amin می‌گوید

    مرسی

    1. امیر یاری می‌گوید

      سپاس از شما

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.