چهارمین ویدئو تبلیغاتی نیکون و معرفی لنز 58mm Noct

0 1,520

همان‌طور که در مطالب قبلی گفته شد نیکون تا چند روز دیگر۲ دوربین‌ بدون آیینه فول‌فریم را معرفی خواهد کرد که در مطالب پیشین به بررسی اخبار، شایعات و مشخصات احتمالی آن‌ها پرداخته‌ایم. اما گویا این شرکت قصد معرفی محصول جدیدی را نیز دارد که لنز 58mm Noct می‌باشد . این لنز دارای گشودگی دیافراگم f/1.2 بوده و یکی از سریع‌ترین لنزهای تولیدی توسط نیکون می‌باشد. همچنین این نخستین لنز نیکون می‌باشد که با برندینگ Noct به بازار عرضه می‌شود. Noct یک لغت لاتین به معنی شب بوده و به لنزهایی از این شرکت اشاره دارد که به‌طور اختصاصی برای عکاسی در نور کم و دستیابی به نهایت شارپنس و بیشترین گشودگی دیافراگم طراحی و تولید می‌شوند.

شایعات مربوط به لنزهای  Noct نخستین بار اوایل امسال به گوش رسید؛ زمانی که نیکون اقدام به ثبت نام تجاری Noct در انجمن اروپایی ثبت برندها نمود. در ادامه نیز گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر پتنت جدید نیکون برای ساخت یک لنز ۵۲ میلی‌متری با f/0.9 برای دوربین‌های بدون آیینه فول‌فریم این شرکت بگوش رسید.

“ با ورود ما به ۱۰۰ سال دوم خود، این لنزها نماد جدیدی از تلاش نیکون برای دستیابی به کمال اپتیکی است” این جمله‌ای است که صدای داخل ویدئو(البته با زبان ژاپنی!) به ما می‌گوید و اشاره به محصول جدیدی دارد که احتمالاً همان لنز Noct است که بخشی از سیستم جدیدی می‌باشد که نیکون قصد معرفی آن را دارد.

جدای از این مورد، آخرین شایعات نیکون مربوط به معرفی ۲ دوربین فول‌فریم بدون آیینه است که در تاریخ ۲۳ آگوست و با نام‌های Z6 و Z7 معرفی خواهند شد. همچنین در این روز لنزهای جدید نیز از سوی این شرکت معرفی خواهند شد که شامل لنزهای 24-70mm f/4 ، 50mm f/1.8 و سه لنز دیگر با فواصل کانونی ۲۴،۲۸ و ۳۵ میلی‌متری می‌باشد. علاوه بر آن لنز ۵۸ میلی‌متری که ویدئو آن را در زیر معرف خواهید نمود نیز معرفی خواهد شد که به‌احتمال‌زیاد با نام Noct‌به بازار عرضه شود.

منبع: PetaPixel

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.