آیفون را با پارت نامبر کدام کشور بخریم؟

0 27,958

این سوالی است که گاهی اوقات ذهن خریداران را حسابی به خود مشغول می کند، زیرا یکی از جملاتی که برخی فروشندگان هنگام خرید آیفون روی آن تاکید دارند همین موضوع است؛ اینکه صرفا آن فروشگاه آیفون را با پارت نامبر آمریکا عرضه می کند و در نتیجه دستگاه از کیفیت بالاتری برخوردار است؛ حتی این احتمال هم می رود که بابت این موضوع هزینه‌ی بالاتری از خریدار دریافت شود.

درحقیقت باید بدانید که موضوع و اهمیت پارت نامبر صرفا در کشور ما مورد توجه قرار گرفته و همانطور که اشاره شد در برخی موارد نیز سوء استفاده فروشندگان و دلالان بازار را به دنبال دارد. در این میان پارت نامبرهای کانادا و یا آمریکا ممکن است با قیمت بالاتری به فروش برسند زیرا تصور اینکه مدل های مذکور در کشورهای یاد شده مورد استفاده قرار می گیرند حس اصل بودن کالا را به خریدار ایرانی منتقل کرده و تاحدی کیفیت بهتر محصول را ضمانت می کند.

چرا اپل برای آیفون پارت نامبر در نظر می گیرد؟

محتویان و نوع بسته بندی یک نمونه آیفون

کلیه‌ی دستگاه های تحت iOS ار شماره‌ مدلی متشکل از اعداد و حروف برخوردار هستند، مانند MC605LL/A. دو حرف قبل از علامت / نشان دهنده‌ی کشوری است که دستگاه برای آن مقصد تولید شده است؛ در مثال عنوان شده، حروف LL کشور آمریکا را نشان می دهد. در واقع دلیل اپل برای طبقه بندی محصولاتش اینست که دستگاه های یاد شده بسته به کشور مقصد به طرز متفاوتی بسته بندی می شوند، زبان چاپی دفترچه و جعبه ممکن است تفاوت داشته باشد و همچنین آداپتور شارژر با سیستم برق آن کشور هماهنگ است که به صورت دوشاخه یا سه شاخه درون جعبه قرار می گیرد. از طرف دیگر در آن مناطق، اپراتورهای مخابراتی تعداد زیادی آیفون سفارش داده و هر یک را به همراه سیم کارت به فروش می رسانند؛ همچنین ممکن است آن را به مدت 18 یا 24 ماه لاک کنند تا در طی آن زمان با هیچ سیم کارت دیگری آنتن دهی نداشته باشد.

آیفون‌های دو سیم‌کارت

اگر قصد استفاده از ۲ سیم کارت در آیفون خود را دارید، حتما پارت نامبر ZA را تهیه نمایید

شرکت اپل با ارائه آیفون‌های Xs، Xs Max و XR برای نخستین بار قابلیت استفاده از ۲ سیم‌کارت را در گوشی‌های هوشمند تولیدی خود قرار داد. اما تمامی پارت‌نامبرهای آیفون‌های فوق از ۲ سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کنند و تنها آیفون‌های با پارت نامبر LLA و ZA دارای قابلیت دو سیم‌کارت هستند. نکته بسیار مهم در این زمینه این است که سیم‌کارت دوم در آیفون با پارت نامبر LLA از نوع eSIM است و عملا برای کاربران ایرانی بلااستفاده می‌باشد. بنابراین اگر قصد استفاده از ۲ سیم کارت در آیفون خود را دارید، حتما پارت نامبر ZA را تهیه نمایید.

محتویات نمونه‌ی دیگری از جعبه‌ی آیفون

بنابراین خاطر جمع باشید  که پارت نامبرها با هم تفاوتی نداشته، همگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند  و صرفا بنا به دلایل یاد شده برای کشورهای مشخصی  به تولید رسیده اند. دراین میان آیفون های سفارش امارات «فاقد» اپلیکیشن Face Time و همچنین قابلیت باز کردن قفل نمایشگر با چهره یا همان FaceID هستند(این قابلیت از آیفون ۱۰ به بعد در آیفون‌ها قرار گرفته است). اپلیکیشن Face Time مخصوص برقراری تماس ویدیویی است که با جیلبریک کردن دستگاه می توان آن را روی آیفون امارات هم نصب کرد، همچنین ممکن است به دلیل مذکور با قیمت کمتری هم در بازار عرضه شوند.

چطور پارت نامبر آیفون را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص پارت نامبر آیفون به مسیر Settings > General > About > Model مراجعه کرده و حروف قبل از علامت / را بررسی کنید. درادامه لیست حروف اختصاری کشورهای مختلفی که در آیفون استفاده می شوند را قرار داده‌ایم.

LL: USA

AE: United Arab Emirates

AB: United Arab Emirates

LZ: Chile, Paraguay, Uruguay

MG: Hungary

NF: Belgium, France, Luxembourg

PL: Poland

PO: Portugal

PP: Philippines

RO: Romania

RS: Russia

T: Italy

TA: Taiwan

TH: Thailand

TU: Turkey

X: Australia, New Zealand

Y: Spain

ZA: Singapore

ZP: Hong Kong, Macau

B: Ireland, UK, also used for some

C: Canada

CZ: Czech Republic

DN: Austria, Germany, Netherlands

E: Mexico

EE: Estonia

FB: France, Luxembourg

FD: Austria, Liechtenstein, Switzerland

GR: Greece

HN: India

IP: Italy

J: Japan

KN: Norway

KS: Finland, Sweden

LE: Argentina

LA: Colombia, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Honduras, Peru

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.