آموزش قفل کردن سایت های نامناسب در مرورگر سافاری آیفون و آیپد

0 3,243

با قفل کردن سایت های غیراخلاقی و نامناسب، اینترنت را به مکانی امن برای بچه ها تبدیل می کنیم. کمپانی اپل خوشبختانه در تنظیمات آیفون و آیپد، این «مهم» را جای داده است تا بتوانید زمانی که این دستگاه ها بیشتر اوقات در دست کودکان یا نوجوانان هستند، از آن استفاده کنید. اگر می خواهید لیست سیاهی از سایت های غیر مجاز را که می خواهید ببندید و یا اینکه کلا سایت های بزرگسال را برای کودکان قفل کنید و حتی تمام سایت ها را بجز سایت هایی که مورد قبول شما هستند را بلاک کنید، این آموزش را خوب بخوانید.

 

چگونه لیست سیاهی را برای سایت های غیرمجاز در آیفون و آیپد بسازیم؟

اگر فقط نگران این هستید که بچه ها به سایت های غیرمجاز، دسترسی نداشته باشند ولی مشکلی با کارکردن با مرورگر سافاری ندارید و یا تنها چند سایت خاص از نظر شما وجود دارد که نمی خواهید افراد غیرمجاز آنها را مشاهده کنند می توانید از تنظیم زیر در آیفون یا آیپد استفاده کنید:

 

۱- از منوی گوشی، Settings را باز کنید.

۲- روی General تپ کنید.

۳- باز هم  روی Restrictions تپ کنید.

۴- اگر تا بحال با تنظیمات Restrictions کار نکرده اید روی Enable Restrictions تپ کنید تا این تنظیم فعال شود و اگر که انجام داده اید از این مرحله بگذرید.

۵- در این مرحله رمز ۴ رقمی خود را وارد کنید. اگر بار اولی است که رمز را وارد می کنید در بار دوم نیز از شما برای تایید، رمز را می خواهد.

۶- در پایین مجموعه Allowed Content روی گزینه Websites تپ کنید.

۷- در زیر مجموعه آن، روی  Limit Adult Content تپ کنید.

۸- از زیر مجموعه ای که بعد از تپ کردن، باز می شود روی گزینه Add a Website از بخش NEVER ALLOW تپ کنید.

۹- در بخش  NEVER ALLOW با اضافه کردن آدرس سایت (URL) به هیچ وجه سایت یا سایت های مورد نظر قابل باز شدن نیستند و به اصطلاح لیست سیاه خود را در آنجا می توانید داشته باشید.

۱۰- روی Done تپ کنید و تمام.

این مراحل را برای هر وب سایتی که در نظر دارید از دسترس خارج کنید، تکرار کنید. به خاطر داشته باشید که اگر وب سایتی، دارای سایت مخصوص موبایل یا تبلت را داشته باشد باید جداگانه آن را وارد کنید. برای نمونه سایت www.crackberry.com را که دارای m.crackberry.comمخصوص موبایل و t.crackberry.com که مخصوص تبلت است را، جداگانه قفل کنید.

اگر بعد از وارد کردن سایتی غیرمجاز، باز هم در مرورگر سافاری بدون هیچ مشکلی باز می شود به آدرس URL آن توجه کنید که آیا آن را درست وارد کرده اید یا خیر. برای اطمینان ادرس سایت را در سافاری کپی و در قسمت تنظیم restrictions، پیست کنید.

 

چگونه سایت های بزرگسال را تماما بسته و سایت های مجاز را فقط وارد کنیم؟

اگر می خواهید، تمام سایت های غیر مجاز را ببندید و تنها به کودکان، اجازه دسترسی به برخی سایت هایی را بدهید که از نظر شما امن هستند و مشکلی ندارند، ( مانند سایت اپل یا آیفون چی)، این آموزش را بکار ببرید.

 

۱- مراحل ۱ تا ۳ آموزش قبلی را تکرار کنید.

۲- اگر بخش Restrictions را فعال نکرده اید روی Enable Restrictions تپ کنید

۳- رمز ۴ رقمی خود را وارد کنید.

۴- در بخش Allowed Content، روی Websites تپ کنید تا داخل قسمت آن شوید.

۵- روی گزینه All Websites تپ کنید تا این قسمت تیک بخورد.

۶- روی Add a Website در بخش ALWAYS ALLOW تپ کنید.

۷- ادرس URL سایتی را که می خواهید برای افراد غیرمجاز «باز» شود را وارد کنید.

۸- روی Done بزنید و تمام.

با این آموزش می توانید به آسانی از دسترسی افراد یا کودکان تان به سایت های نامناسب جلوگیری کنید و به دنبال آن محیط اینترنت آیفون یا آیپد خود را امن نگه دارید. آیفون‌چی در مقالات آموزشی دیگری، سایر قابلیت های قفل والدین را به صورت جامع و همچنین در رابطه با اعمالمحدودیت در دسترسی به تنظیمات حساب های کاربری ارائه داده است؛ در این رابطه هرگونه پیشنهاد یا سوالی داشتید حتما با ما در میان بگذارید.

 

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.