آموزش دسترسی آفلاین به نقشه های گوگل

0 1,556

گشت و گذار در شهرهای بزرگ و پر پیچ و خم امروزی بدون همراه داشتن نقشه ای دقیق، بسیار سخت و طاقت فرساست. نقشه های شرکت گوگل پس از عرضه، به منبعی قابل استناد برای مردم عادی و سایر توسعه دهنگان تبدیل شده است. دقت این نقشه ها در نقاط مختلف جهان اعجاب آور است و گوگل نیز با تلاشی مضاعف در حال بالابردن دقت نقشه های خود در نقاط مختلف جهان است. دسترسی آفلاین به نقشه های گوگل چند سالی است که در اپلیکیشن IOS و اندروید گوگل مپ قرار نهاده شده، با این حال بسیاری از کاربران این دو پلتفرم پر طرفدار از وجود این قابلیت بی خبرند.

برای ذخیره نقشه های گوگل در آیفون خود، پس از ورود به اپلیکیشن Google Maps و جستجوی محل مورد نظرتان می بایست با اشاره بر روی آیکون منو وارد قسمت Offline Maps شوید.

در ادامه با اشاره بر روی گزینه Custome map در پایین صفحه، منطقه مورد نظر به نمایش درمی آید. کاربر می تواند با کاستن از بزرگنمایی نقشه، محدوده ی وسیع تری را به صورت آفلاین در تلفن همراه خود ذخیره کند.

پس از انجام مراحل ذکر شده، اپلیکیشن Google Maps به صورت خودکار منطقه ی مورد نظر شما ذخیره می کند تا در صورت عدم اتصال به اینترنت، به نقشه ی محدوده ی مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. تعداد مناطقی که به صورت آفلاین در آیفون شما ذخیر می شوند، نامحدود بود و شما می توانید نقشه نقاط مختلف شهر خود را به صورت جداگانه، و یا نقشه کل شهر را بصورت یکجا ذخیره کنید. پس از انجام این کار گوگل مپ از شما میپرسد که آیا میخواهید پس از اتمام دانلود با نوتیفیکیشن شما را مطلع کند یا خیر که فعالسازی آن گزینه منطقی‌ای بنظر میرسد.

قابل ذکر است که در حالت آفلاین تنها به قابلیت های نقشه و مسیریابی دسترسی دارید و سایر ویژگی های Google Maps تنها در صورت اتصال به اینترنت در اختیار شما قرار می گیرد.

 

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.