در کنفرانس گوگل چه گذشت؟ محصولات جدید گوگل چه هستند؟

دوگوشی، یک لپ‌تاپ، دو اسپیکر و . . .

0 1,518

دیشب در کنفرانس گوگل محصولات جدید این شرکت معرفی شدندکه همگی نشان از تلاش آن برای رقابت شانه‌به‌شانه با اپل، مایکروسافت و آمازون دارند. گوگل در کنفرانس دیشب دو مدل جدید از گوشی هوشمند پیکسل با نام PIXEL 2 و همچنین یک  لپ‌تاپ با نام Pixelbook را معرفی کرد که در حقیقت بزرگ‌ترین غافلگیری‌های این کنفرانس بودند. شیوه‌ی جدید نام‌گذاری این لپ‌تاپ نشان از طرح‌های بلند پروازانه تر  گوگل برای خانواده کروم بوک دارد!

در ادامه با محصولات معرفی‌شده توسط گوگل آشنا خواهید شد.

  • پیکسل بوک، باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ معرفی‌شده تاکنون:

یک لپ‌تاپ بسیار باریک با صفحه‌نمایش ۱۲٫۳ فوق‌العاده باکیفیت دارای رزولوشن 2400×1600 و تراکم پیکسل ۲۳۵ پیکسل بر اینچ که رسماً رقیبی برای لپ‌تاپ‌ها باریک و سبک اپل خواهد بود. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ لمسی و دارای امکان چرخش ۳۶۰ درجه است که این به معنای امکان تبدیل آن به یک تبلت را فراهم می‌آورد.

Google Pixelbook
Google Pixelbook

قیمت پایه این لپ‌تاپ فقط ۹۹۹ دلار است که دقیقاً هم قیمت یک دستگاه آیفون X خواهد بود. این قیمت زمانی بسیار جالب و مناسب به نظر خواهد بود که بدانید مدل ۹۹۹ دلاری دارای پردازنده Core i5 رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است. پیکسل بوک دارای دو درگاه USB-C است که هم برای شارژ مورداستفاده قرار خواهد گرفت و هم از طریق مبدل‌هایی که عرضه خواهد شد، امکان تبدیل به انواع درگاه‌های صوتی، تصویری و انتقال داده را خواهد داشت.

یک قلم به نام Pixelbook Pen هم به همراه این لپ‌تاپ معرفی شده که باید به‌صورت جداگانه تهیه شود. این قلم فشار و زاویه را تشخیص می‌دهد و قیمت آن ۹۹ دلار است.

 

  • گوگل PIXEL 2 یک گوشی قدرتمند با دوربینی بسیار باکیفیت:

آنچه خصوصاً پس از معرفی نسخه‌های جدید آیفون همه منتظر دیدن آن بودند، گوشی هوشمند گوگل یعنی PIXEL  بود. گوگل گوشی هوشمند خود را با نام PIXEL 2 و در دو سایز معرفی کرد که نام نسخه بزرگ‌تر PIXEL 2 XL است. این دو گوشی‌ها ازلحاظ ظاهری تفاوت خاصی با نسخه پیشین ندارند، اما ازلحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارای تغییرات بزرگی هستند.

PIXEL2
PIXEL 2 XL و PIXEL 2

سیستم‌عامل این دو گوشی Android 8.0 Oreo خواهد بود و پیکسل دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 835 با ۴ گیگابایت رم است. صفحه‌نمایش پیکسل از نوع AMOLED فول اچ‌دی و دارای ابعاد ۵ اینچی است. دوربین اصلی آن نیز ۱۲ مگاپیکسل است.  نکنه جالب در مورد این دو نسخه از PIXEL 2 ، یکسان بودن دوربین آن‌هاست که بالاترین امتیازی که تاکنون دوربین یک گوشی هوشمند از DXOmark کسب کرده است را به دست آورده‌اند.

هر دو نسخه این گوشی دارای امکان تصویربرداری 4K سی‌فریم و 1080p اسلوموشن ۱۲۰ فریم هستند. صفحه‌نمایش XL PIXEL 2 دارای ابعاد ۶ اینچ و رزولوشن 28801440x است.

قیمتPIXEL2  با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی معادل ۷۴۹ دلار و قیمت نسخه XL با همان ظرفیت ۹۴۹  دلار خواهد بود.

 

  • Google Home Mini به‌روزرسانی Home Google با قیمتی باورنکردنی:

اسپیکر Google Home Mini معرفی شده در کنفرانس گوگل، یک به‌روزرسانی برای Home  Google است که دارای وزنی سبک و قیمت بسیار مناسب ۴۹ دلار است. این اسپیکر کوچک امکان پخش ۳۶۰ صدا باکیفیت و شفافیت بالا را دارا خواهد بود و روی آن چراغ‌هایی برای اعلام وضعیت آن تعبیه شده است.

Google Home Mini
Google Home Mini

این اسپیکر هوشمند امکان کنترل از طریق تبلت و گوشی هوشمند، پاسخ به تماس و پاسخگویی به سؤال کاربر از طریق ارتباط با گوگل را نیز داراست و در رنگ‌های متنوعی عرضه خواهد شد.

 

  • Google Home Max اسپیکری قدرتمند از گوگل:

این اسپیکر که ابعادی بزرگ‌تر و قدرتی بیشتر از Google Home Mini دارد، اسپیکری کارآمد برای کسانی خواهد بود که برای پخش موسیقی به صدایی با حجم بالاتر نیاز دارند. میکروفن این نسخه از Google Home بسیار قوی‌تر از نسخه‌های پیشین است که احتمالاً به معنای امکان اجرای دستورات صوتی در حین پخش موسیقی خواهد بود!

Google Home Max
Google Home Max

این مدل دارای وردی ۳٫۵ میلی‌متری برای نصب به هر نوع پخش‌کننده موسیقی نیز هست و فقط در دورنگ سیاه‌وسفید و با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد. این قیمت بالا دقیقاً مشابه قیمت هوم‌پاد اپل است!

 

  • عینک واقعیت مجازی Daydream View 2:
Daydream View 2
Daydream View 2

عینک واقعیت مجازی Daydream View 2 نسخه جدید و ۹۹ دلاری Daydream View است که سال گذشته با قیمت کمتر از ۸۰ دلار وارد بازار شده بود. این عینک که به ادعای گوگل دارای عدسی‌های باکیفیت‌تر است، در سه رنگ عرضه خواهد شد.

 

  • Pixel Buds یک غافلگیری واقعی از گوگل:

یک هندزفری نیز در کنفرانس گوگل معرفی شده که در نگاه اول بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما دارای قیمت ۱۵۹ دلاری است!

Pixel Buds
Pixel Buds

این قیمت برای یک هندزفری ساده، بسیار بالا به نظر می‌رسد، اما وقتی نگاهی به قابلیت‌ها آن می‌اندازیم، قیمت بسیار منطقی خواهد بود. این هندزفری با اتصال به گوشی پیکسل، امکان ترجمه هم‌زمان گفتار به ۴۰ زبان دنیا را از طریق مترجم گوگل پیدا خواهد کرد. یعنی وقتی این هندزفری را به گوش دارید، می‌توانید مکالمات مخاطب خود را هم‌زمان به زبان دلخواه بشنوید و همچنین مکالمات خود را از طریق اسپیکر گوشی به زبان موردنظر مخاطب خود ترجمه کنید!

باتری ۶۷۰ میلی‌آمپری پیکسل Buds امکان ۲۴ ساعت کار با آن را فراهم می‌کند، که برای یک هندزفری با این ابعاد فوق‌العاده است.

 

  • Google Clips نوع جدید از دوربین:

دیگر محصول معرفی شده در کنفرانس گوگل Google Clips است که شبیه یک دوربین ورزشی است اما یک دوربین ورزشی نیست و یک دوربین خانگی است اما یک دوربین خانگی ساده نیست!

 Google Clips دوربین خاص معرفی شده در کنفرانس گوگل
Google Clips دوربین خاص معرفی شده در کنفرانس گوگل

این دوربین خاص که مشابه آن تاکنون توسط هیچ سازنده‌ای ارائه نشده بود، دارای هوش مصنوعی و امکان تشخیص لحظات مناسب برای عکاسی است. دوربین Google Clips توسط کاربر در نقطه‌ای نصب می‌شود و به تشخیص خود به ثبت تصاویر می‌پردازد. این دوربین پس از مدتی اعضای خانواده و حتی حیوانات خانگی را خواهد شناخت و فقط به ثبت تصاویری خواهد پرداخت که افراد آشنا در آن حضور داشته باشند.

حس‌گر این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و دارای حافظه ۸ گیگابایتی است. Google Clips میکروفن ندارد اما امکان ثبت تصاویر متحرک با فرمت‌های مختلف و مدت‌زمان کمتر از ۱۰ ثانیه است. کاربر می‌تواند از طریق گوشی هوشمند تصاویر ثبت‌شده توسط این دوربین را بررسی کند و موارد دلخواه را ذخیره کند. این دوربین ۲۴۹ دلاری یکی از ابتکارات خاص گوگل است که نمی‌توان هیچ اطمینانی از موفقیت آن داشت، اما از طرف دیگر شاید یک تغییر بزرگ در ساخت دوربین‌های عکاسی ایجاد کند!

در انتها ویدئوی از خلاصه کنفرانس گوگل را می‌بینید:

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.