آشنایی با پنج ترفند کاربردی در کیبورد آیفون

1 2,066

کیبورد پیش فرض iOS بیشترین سهم را در میان ابزارهای نگارشی این پلتفرم به خود اختصاص داده است. این کیبورد استاندارد با اینکه قابلیت خاص و ویژه ای را در خود جای نداده است، یکی از بهترین گزینه ها در اپل استور به شمار رفته و اعتماد بسیاری از کاربران را به بدست آورده است. با این حال اپلیکیشن کیبورد آیفون ترفندهای ریز و درشتی دارد تا سرعت تایپ کاربر را بالاتر ببرد. بسیاری از کاربران از این ترفنها بی خبرند و تنها ممکن است به صورت اتفاقی به این ویژگی ها پی ببرند. در ادامه به معرفی کاربردی ترین ترفندهای کیبورد آیفون خواهیم پرداخت.

با تکان دادن undo کنید

این قابلیت جالب به کاربر اجازه می دهد تا با تکان دادن آیفون خود، به حالت پیش باز گردد و کلمه و یا جمله ای را پاک کند. کاربرانی که از این قابلیت بی اطلاعند، آن را به عنوان باگی تصور می کنند که ناخودآگاه کلمات نوشته شده را پاک می کند. این ویژگی برای پاک کردن متن های طولانی بسیار کاربردی بوده و به راحتی با تکان های متوالی جملات نوشته شده را از بین می برد.

ایجاد اختصار برای کلمات طولانی

اگر در نوشتار خود از کلمات پیچیده و طولانی خاصی استفاده می کنید، با مراجعه به تنظیمات کیبورد آیفون می توانید نامی اختصاری برای آن کلمات در نظر بگیرید که با نوشتن نام اختصار شده، کیبورد آیفون کلمه ی اصلی را به شما نمایش دهد.

دسترسی به آدرس اینترنتی خاص با نوشتن دامنه ی سایت مورد نظر

با ورود به Safari و استفاده از نام دامنه ی سایت مورد نظرتان که در کیبورد آیفون جایگذاری شده، میتوانید با سرعت بیشتری به آدرس مورد نظر دسترسی داشته باشید. به عنوان نمونه با استفاده از کلید com. کیبورد آیفونتان درون نوار آدرس Safari می توانید به سایت iphonechi.com دسترسی داشته باشید.

شروع خودکار جملات

انسان ها غالبا از مکالمات پیچیده و طولانی استفاده می کنند و حد میان دو جمله ی مستقل در مکالمات چندان مشخص نیست. کیبورد iOS از نسخه  8 به بعد قابلیتی در خود جای داده تا کاربران سریعتر به محل آغاز جمله ی جدید دسترسی داشته باشند. این قابلیت که به طور پیش فرض غیر فعال است، به کاربر اجازه می دهد تا با انتخاب جمله ای خاص و دوبار تپ کردن بر روی کلید Space به صورت خودکار به محل آغاز جمله بعد منتقل شود.

 نوشتن تمامی کلمه با حروف بزرگ

این قابلیت ساده اما پر استفاده از دید بسیاری از کاربران مخفی مانده و کاربران را وادار به استفاده متوالی از کلید Shift می کند. برای نگارش کلمه ای با حروف بزرگ کافی است دو بار Shift را تپ کنید تا تمامی حروف به صورت بزرگ نوشته شوند.

با استفاده از ترفندهای ذکر شده می توانید سریعتر و راحت تر با کیبورد پیش فرض آیفون تایپ کنید و لذت بیشتری را از این کیبورد قابل اعتماد ببرید.

 

منبع: آیفونچی

1 نظر
  1. مصطفی می‌گوید

    خیلی عالیه ممنون از شما

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.