نکاتی که برای تجربه بهتر CALL OF DUTY: WWII باید بدانید

0 2,204

بازی Call of Duty: WWII چندی پیش رسما منتشر شد و مجددا این سری شوتر اول‌شخص قدیمی را به دوران جنگ جهانی دوم برد؛ اتفاقی که باعث شده تا بازی در مقایسه با چند نسخه اخیرش کیفیت به‌مراتب بهتری داشته باشد و شاهد یک بخش داستانی عالی، یک بخش زامبی با ویژگی‌های جدید و جذاب و یک بخش چندنفره خوب باشیم که البته در اوایل انتشار بازی با مشکلاتی رو‌به‌رو بود اما این روز‌ها سازندگان با انتشار آپدیت‌های مختلف توانسته‌اند مشکلات بخش چندنفره بازی را هم تا حد زیادی کاهش دهند.

 

جدید‌ترین نسخه کالاف دیوتی توسط Sledgehammer Games ساخته شده و Activision هم مطابق همیشه وظیفه انتشار آن را برعهده داشته است. در بخش داستانی بازی شاهد گروهی از سربازان هستیم که کار خود را از ساحل نرماندی آغاز می‌کنند و سپس درگیر ماموریت‌های مختلف دیگری در دوران جنگ جهانی دوم می‌شوند. با اینکه شخصیت اصلی بازی سربازی به اسم دنیلز است، اما هر از گاهی در طول کمپین بازی با شخصیت‌های دیگری نیز بازی می‌کنیم. برای آشنایی بیش‌تر با ویژگی‌ها و کیفیت بازی، می‌توانند بررسی بازی Call of Duty: WWII را در زیر بخوانید که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

 

سازندگان Call of Duty: WWII پیش از انتشار آن، وعده بازگشت به ریشه‌های سری را داده بودند و خب می‌توان گفت که تا حدود زیادی در این کار موفق شده‌اند. پرداختن به جنگ جهانی دوم باعث شده تا بازی بتواند داستانی خوب و یک کمپین سرگرم‌کننده را ارائه کند. از طرف دیگر، بخش زامبی هم پیشرفت خیلی خوبی نسبت به قبل داشته و شاید اگر اسلج‌همر می‌توانست تجربه چندنفره بهتری را هم در بازی خلق کند، شاهد اثری بی‌نقص بودیم.

اما با توجه به محبوبیت بازی Call of Duty: WWII، تصمیم گرفتیم تا مطلبی آموزشی را به آن اختصاص دهیم و در آن، یک سری نکاتی را که بهتر است پیش از تجربه بخش‌های داستانی، چندنفره و زامبی بازی بدانید، با شما به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه با آموزش Call of Duty: WWII همراه ما باشید:

 

 

در اولین بخش مقاله، سراغ چند نکته کوتاه در رابطه با بخش داستانی می‌رویم که بهتر است پیش از تجربه بازی آن‌ها را بدانید:

 

۱- جعبه کمک‌های اولیه را جدی بگیرید

Call of Duty: WW2 سیستم احیای خودکار سلامتی را کنار گذاشته و دیگر با سنگر گرفتن سلامتی شخصیت اصلی بازی به شکل خودکار احیا نخواهد شد. از این رو در این نسخه جعبه کمک‌های اولیه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. این جعبه‌ها را می‌توانید در گوشه و کنار نقشه بازی پیدا کنید یا اینکه آن‌ها را از طریق یکی از اعضای گروه‌تان به دست بیاورید که البته این مورد همیشه در دسترس نیست و پس از دریافت یک جعبه، باید مدتی را برای جعبه بعدی صبر کنید. مساله‌ای که در رابطه با جعبه کمک‌های اولیه باید در نظر داشته باشید، این است که بهتر است این جعبه‌ها را زمانی استفاده کنید که در سنگر یا جایی امن هستید. چرا که اگر در جایی شلوغ به سراغ استفاده از آن‌ها بروید، ممکن است تیری به‌تان برخورد کرده و اثر آن را از بین ببرد که در این حالت یک جعبه را بدون اینکه سودی برای‌تان داشته باشد از دست داده‌اید.

 

۲- از اعضای گروه‌تان کمک بگیرید

 

در بخش قبلی هم اشاره کردیم که می‌توانید از زاسمن، یکی از اعضای گروه‌تان، جعبه کمک‌های اولیه دریافت کنید اما این تنها کمکی نیست که اعضای جوخه می‌توانند به دنیلز بکنند و هریک از کاراکتر‌ها، قابلیت مخصوص خود را دارند که می‌تواند در نبرد‌های بخش داستانی بازی کمک‌حال شما باشد. برای مثال یکی از اعضای گروه می‌تواند به شما مهمات بدهد یا کاراکتری دیگر امکان استفاده از خمپاره و بمباران بخشی از محیط را برای‌تان فراهم می‌کند. شناخت درست این قابلیت‌ها و استفاده به‌موقع از آن‌ها، باعث خواهد شد تا بتوانید نبردی سخت را به نفع خودتان کنید و از موقعیت‌های خطرناک جان سالم به در ببرید.

 

۳- کمک کردن به دیگر سربازان را فراموش نکنید

 

اگر از طرفداران قدیمی سری Call of Duty باشید، قطعا می‌دانید که در این مجموعه معمولا یک سری اشیا مخفی در گوشه کنار محیط وجود دارند که با پیدا کردن آن‌ها، می‌توانید بازی را به شکل ۱۰۰درصد تمام کنید. حال در Call of Duty: WWII نیز چنین مواردی را شاهد هستیم و یک سری اشیا در محیط وجود دارند که با نام Memento شناخته می‌شوند. اما در این نسخه شاهد یک ویژگی دیگر نیز هستیم که البته انجام دادن آن ضرورتی ندارد ولی در صورتی که آن را انجام دهید، اولا اچیومنت یا تروفی مربوطه را دریافت می‌کنید و ثانیا قابلیت‌های اعضای گروه‌تان زودتر شارژ می‌شوند.

این ویژگی Heroic Actions نام دارد و بدین شکل است که در جریان نبرد، برخی سرباز‌ها تیر خورده و روی زمین می‌افتند و حال شما باید سعی کنید آن‌ها را به پشت سنگر کشیده یا به جایی امن برسانید. برای پیدا کردن این سربازان، به صدا‌ها گوش کنید و زمانی که تقاضای کمک را شنیدید، نگاهی به اطراف انداخته و سرباز تیر‌خورده را پیدا کنید.

 

مخصوصا اگر تجربه کمی در بازی‌های شوتر دارید، بهتر است پیش از بخش چندنفره، سراغ تجربه بخش داستانی بروید

اما بخشی که دانستن نکات آموزشی می‌تواند کمک زیادی به‌تان در آن کند، بخش چندنفره بازی است که بعد از تمام کردن قسمت داستانی به سراغ آن می‌روید و زمان زیادی را هم در آن صرف خواهید کرد. پس اگر می‌خواهید به سرباز بهتری در این قسمت تبدیل شوید، با آموزش بخش چندنفره Call of Duty: WWII همراه باشید.

 

اولین موردی که باید در ارتباط با این بخش بدانید، بحث دیویژن‌ها در بازی است. در Call of Duty: WWII دیویژن‌ها جایگزین سیستم کلاس‌ها شده‌اند و با انتخاب آن‌ها، می‌توانید به یک سری ویژگی‌های مخصوص آن دیویژن دسترسی داشته باشید. پیشنهاد ما این است که در اوایل تجربه بخش چندنفره بازی، یکی یکی دیویژن‌ها را امتحان کنید و با هرکدام از آن‌ها که راحت‌تر بودید، در ادامه با آن بازی کنید تا با ارتقای سطح آن دیویژن، به قابلیت‌های بهتر آن دسترسی داشته باشید. البته هر زمان که بخواهید می‌توانید بین دیویژن‌ها سوییچ کنید اما بهتر است روی ارتقای یکی از این دسته‌ها تمرکز کنید تا به قابلیت‌های قوی‌تر آن دسترسی پیدا کنید. اما دیویژن‌ها تنها ویژگی جدید بخش چندنفره بازی نبوده و مورد بعدی، Basic Training‌ها هستند که در اصل جایگزین پرک‌ها از نسخه‌های قبلی بازی شده‌اند. Basic Training‌ها در واقع یک سری مزایای تاکتیکی برای‌تان به ارمغان می‌آورند که می‌توانند کمک حال شما در نبرد باشند. به مرور زمان و با ارتقای سطح، به Basic Training‌های بهتری دسترسی خواهید داشت و مثلا Basic Training‌ای با نام Rifleman به‌تان اجازه می‌دهد که همزمان دو سلاح اصلی را حمل کنید یا با Basic Training‌ای به نام Instinct، قادر خواهید بود متوجه دشمنانی شوید که شما را هدف قرار داده‌اند.

 

در یک بازی شوتر اول‌شخص، سلاح‌ها نقش بسیار مهمی در بخش چندنفره دارند. معمولا کاربران بسته به سبک بازی و سلایق‌شان، با سلاح‌های متفاوتی راحت‌تر بازی می‌کنند و این مساله حالتی سلیقه‌ای دارد. در Call of Duty: WWII هم شاهد سلاح‌های مختلفی هستیم که جزییات آن‌ها با اعدادی از ۱تا ۱۰نشان داده می‌شوند. اما کاربران قادر هستند با استفاده از افزونه‌های مختلف، ویژگی‌های سلاح‌ها را بهبود ببخشند. پیشنهاد ما مانند دیویژن‌ها این است که ابتدا سلاح‌های مختلف را امتحان کنید و زمانی که با یکی از آن‌ها احساس راحتی داشتید، تمرکزتان را روی استفاده از آن بگذارید تا افزونه‌های مختلفش باز شوند و با استفاده از آن‌ها، سلاح‌تان را حتی بیش از پیش قوی‌تر کنید.

 

استودیو اسلج‌همر گیمز، پیش از انتشار Call of Duty: WWII روی بخش Headquarters آن تبلیغات زیادی داشت؛ بخشی که در آن بازیکنان می‌توانند کنار یکدیگر جمع شده و فعالیت‌هایی مثل تمرین تیراندازی یا استفاده از Scorestreak‌ها را انجام داده یا لوت باکس‌های مختلف‌شان را باز کنند. درست است که این بخش برای مدتی غیرفعال شد تا مشکلات سرور‌های بازی درست شوند اما اکنون در دسترس قرار گرفته و تجربه‌ای جمعی ارائه می‌دهد. شاید شما هم خیلی میلی به بودن در این قسمت نداشته باشید اما پیشنهاد می‌کنیم که هر از گاهی سری به آن زده و فعالیت‌های مفیدش را انجام دهید. برای مثال در این قسمت هر از گاهی Payroll دریافت خواهید کرد که نقش پول درون بازی را دارد و با آن می‌توانید تجهیزات تزئینی مختلفی خریداری کنید. یا در این قسمت می‌توانید Order‌ها را دریافت کنید که در واقع یک سری چالش هستند و با انجام دادن آن‌ها، پاداش خوبی دریافت خواهید کرد.

 

Headquarters بخشی است که سر زدن به آن و انجام کار‌های مختلف در آن می‌تواند کمک زیادی به بهتر شدن وضعیت شما در بخش چندنفره بکند

اما یکی از مفید‌ترین بخش‌های Headquarters، مربوط به قسمت تمرین Scorestreak‌ها می‌شود؛ جایی با نام Scorestreak Training که در آن می‌توانید اسکوراستریک‌های مختلف بازی را امتحان کرده و با آن‌ها آشنا شوید. طرفداران قدیمی این سری قطعا با اسکوراستریک‌ها آشنا هستند اما اگر اولین بار با نسخه جدید کالاف دیوتی بخش چندنفره این سری را تجربه می‌کنید، باید بگوییم که اسکوراستریک‌ها یک سری قابلیت هستند که با کسب میزان مشخصی امتیاز در حین نبرد به دست می‌آیند. حال این قابلیت می‌تواند بسته به امتیاز‌تان جای نیرو‌های دشمن را مشخص کند یا اینکه باعث بمباران شدن بخشی از نقشه شود. شما می‌توانید با رفتن به قسمت مذکور در Headquarters، انواع و اقسام این قابلیت‌ها را امتحان کرده و با چگونگی کارکرد آن‌ها و تاثیرشان آشنا شوید.

 

حال که با یک سری نکات کلی بخش چندنفره بازی آشنا شدیم، بد نیست نکاتی را هم در ارتباط با حالت War بازی بیان کنیم؛ حالتی که از این نسخه به بازی اضافه شده و به شخصه آن را جذاب‌ترین حالت بخش چندنفره بازی نیز می‌دانم. در حالت War دو تیم داریم که تیمی مدافع و تیمی هم مهاجم است. آنچه که در این حالت بیش از هرچیزی اهمیت دارد، همکاری تیمی است. به این صورت که چه در نقش مدافع باشید و چه در نقش مهاجم، باید سعی کنید کار‌هایتان را به صورت تیمی انجام دهید تا شانسی برای موفقیت داشته باشید. به همین دلیل هم داشتن تیمی هماهنگ که همیشه با یکدیگر بازی کنند و ارتباط کلامی با یکدیگر داشته باشند، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما داشته باشد.

 

مساله بعدی که در این حالت اهمیت خیلی زیادی دارد، این است که چه در نقش مهاجم و چه در نقش مدافع، شما باید بتوانید با دیویژن‌های مختلفی بازی کرده و بسته به موقعیت، سبک بازی‌تان را تغییر دهید. منظورم این است که چون در حالت War دفاع یا حمله فقط به یک نقطه از نقشه محدود نبوده و ماموریت‌ها در جریان بازی پس از شکست تیم مدافع عوض می‌شوند، باید بتوانید بسته به شرایط موقعیت جدید سبک بازی خودتان را تغییر دهید. برای مثال فرض کنید که شما در تیم مدافع هستید و در نقطه اول، شرایط به‌شکلی است که باید با اسلحه‌هایی که در نزدیک موثر‌تر هستند با دشمن مبارزه کنید. اما پس از اینکه این موقعیت را از دست دادید و عقب نشینی کردید، این بار به جایی می‌رسید که استفاده از اسلحه اسنایپر می‌تواند کمک بیش‌تری به‌تان کرده و باعث شود که بتوانید نیرو‌های دشمن را از فاصله دور هدف قرار دهید. از این رو بد نیست که پیش از شروع نبرد چند نوع چینش مختلف سلاح را ذخیره کنید و بسته به شرایط و موقعیت فعلی، از چینش مناسب استفاده کنید.

 

در صورتی که در این حالت در نقش مدافع بازی می‌کنید، مساله‌ای که باید به آن توجه داشته باشید ساخت مواضع دفاعی است. روی نقشه بازی مواضع دفاعی مختلفی وجود دارند که در حالت پیش‌فرض قابل استفاده نیستند و باید اعضای تیم مدافع آن‌ها را ساخته یا تعمیر کنند تا قابل استفاده شوند. در صورتی که بتوانید چنین مواضعی را بسازید، شانس موفقیت خودتان را تا حدود زیادی افزایش خواهید داد. در نقطه مقابل، اعضای تیم مهاجم هم باید اهمیت زیادی به تخریب مواضع دفاعی حریف قائل شوند و برای این کار می‌توانند از آیتم‌های انفجاری استفاده کنند. لزوما به دل دشمن زدن و غافل شدن از مواضع دفاعی تیم حریف شانس موفقیت گروه مهاجمین را تا زیادی کاهش خواهد داد.

 

در حالت War بازی همکاری تیمی حرف اول و آخر را می‌زند و از هر مورد دیگری مهم‌تر است

در حالت War بازی، خبری از اسکور‌استریک‌ها نیست و برای موفقیت نمی‌توانید به آن‌ها دل ببندید. با این حال یک اسلحه مخوف در این بخش از بازی وجود دارد که اسلحه آتش‌زن است. این اسلحه هر از گاهی از طریق محموله‌های هوایی روی نقشه موجود می‌شود که با برداشتن آن، می‌توانید خودتان را به یک ماشین کشتار تبدیل کنید! البته در نظر داشته باشید که برداشتن این اسلحه، قدرت یا سطح سلامتی شما را افزایش نمی‌دهد و فقط اگر بتوانید به‌درستی از آن استفاده کنید، راحت‌تر قادر به کشتن نیرو‌های دشمن خواهید بود و از این نظر این اسلحه بسیار مفید است. همچنین در نقشه بازی، چندین ماشین گان 50-caliber نیز وجود دارد که تعمیر و استفاده از آن‌ها، می‌تواند قدرت کشتار زیادی به شما بدهد که به‌لطف آن، قادر به کشتن سریع‌تر دشمنان خواهید بود.

 

در مجموع در حالت‌های چندنفره بازی و مخصوصا حالت War، داشتن همکاری تیمی مهم‌ترین عنصر است و به همین دلیل هم بازیکنانی که به صورت انفرادی بازی کنند، هم خودشان شانس کمی برای موفقیت خواهند داشت و هم حسابی تیم‌شان را در دردسر می‌اندازند. پس پیش از هر چیزی به این مساله دقت داشته و سعی کنید تیمی هماهنگ برای خودتان جور کنید. پس از آن هم با رعایت نکات ذکر‌شده و البته ترکیب آن‌ها با توانایی‌های خودتان در بازی‌های شوتر، می‌توانید لذت زیادی از بخش چندنفره بازی ببرید. در ادامه به عنوان پایان‌بخش مقاله، سراغ یک سری نکات آموزش بخش زامبی Call of Duty: WWII خواهیم رفت.

 

 

بخش زامبی بازی، همان‌طور که در نقد آن هم اشاره کردم تجربه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز بوده و تا حدودی هم یادآور بازی‌هایی از جمله Return to Castle Wolfenstein است. از این رو در این قسمت سراغ نکاتی می‌رویم که دانستن آن‌ها، تجربه شما از این بخش بازی را بیش از پیش لذت‌بخش‌تر می‌کند. در بخش زامبی بازی، ابتدا کارتان را با مقدار کمی پول آغاز می‌کنید و برای باز کردن درب‌ها یا خرید اسلحه‌های بهتر، نیاز به پول خواهید داشت که با کشتن زامبی‌ها آن را به‌دست می‌آورید. اما یکی از راه‌هایی که مخصوصا در موج‌های اولیه زامبی‌ها می‌تواند پول بیش‌تری برای‌تان به ارمغان بیاورد، کشتن دشمنان با استفاده از ضربات Melee است. برای این منظور می‌توانید از بیل خودتان استفاده کنید که هم قدرت نسبتا خوبی دارد و هم باعث صرفه‌جوری در مصرف مهمات می‌شود و از همه مهم‌تر، با این کار پول بیش‌تری در مقایسه با زمانی که زامبی را با گلوله می‌کشید به‌دست می‌آورید. البته این را هم اشاره کنیم که این روش، بیش‌تر در موج‌های اولیه و زمانی که تعداد زامبی‌ها کم است کاربرد دارد و با قوی‌تر شدن این موجودات، استفاده از این تیپ ضربات پیشنهاد نمی‌شود.

 

بخش زامبی بازی Call of Duty: WWII را می‌توان به شکل Co-Op نیز بازی کرد و در این حالت، آنچه که بیش از همه اهمیت دارد همکاری تیمی بین اعضا است. برای این منظور مثل بخش چندنفره بازی پیشنهاد می‌شود که حتما سعی کنید بازی را با افرادی تجربه کنید که باهم هماهنگ هستید و می‌توانید اصطلاحا هوای هم را در نبرد با زامبی‌های وحشی بازی داشته باشید. همچنین مثل بخش چندنفره بازی، در قسمت زامبی هم امکان شخصی‌سازی سلاح یا قابلیت‌ها را دارید و هرچه با سلاحی بیش‌تر بازی کنید، آیتم‌های جدیدی مخصوص آن باز خواهید کرد که می‌توانید به‌لطف آن‌ها اسلحه خودتان را شخصی‌سازی کرده و آن را قوی‌تر کنید. پس هر از گاهی سری به قسمت شخصی‌سازی سلاح بزنید و اسلحه دلخواه‌تان را به شکلی که دوست دارید شخصی‌سازی کنید و پس از آن هر زمان که در جریان بخش زامبی اسلحه موردنظر را خریداری کنید، آن را به شکلی که شخصی‌سازی کرده‌اید به‌دست می‌آورید.

 

به مرور زمان و در موج‌های بالاتر، داشتن استراتژی مناسب برای از بین بردن زامبی‌ها حتی از داشتن تجهیزات بهتر هم مهم‌تر است

مورد بعدی که نباید در بخش زامبی بازی فراموش کنید، Blitze‌ها هستند. Blitze‌ها در اصل یک سری پاورآپ هستند که می‌توانید از قسمت‌های مخصوص، آن‌ها را خریداری کنید و ویژگی‌هایی مثل سرعت بیش‌تر، ریلود سریع‌تر، ضربات Melee قوی‌تر و یک سری ویژگی دیگر را به‌دست بیاورید. پس در کنار خرید اسلحه و زره، به Blitze‌ها هم توجه کنید چرا که می‌توانند کمک‌حال شما در نبرد با زامبی‌ها باشند. حال که به نبرد با زامبی‌ها اشاره کردیم، بد نیست در مورد یک سری تاکتیک‌های مبارزه با این موجودات نیز توضیح دهیم. موج‌های اولیه حمله زامبی‌ها، نسبتا ساده بوده و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را از پا دربیاورید. اما از موج پنجم به بعد، کم کم شرایط پیچیده‌تر می‌شود و باید استراتژی مناسبی داشته باشید. یکی از استراتژی‌ها، این است که از موج پنجم به بعد، سعی کنید اول زامبی‌های نوع Pest را از بین ببرید. این زامبی‌ها با اینکه دست ندارند، اما سرعت بسیار بالایی دارند و در صورتی که زود آن‌ها را از بین نبرید، حسابی در دردسر خواهید افتاد. البته خوشبختانه این زامبی‌ها از لحاظ قدرت جسمانی ضعیف هستند و با چند گلوله می‌توانید آن‌ها را از پا دربیاورید.

 

اما درست در نقطه مقابل Pest‌ها، زامبی‌های نوع Brute قرار دارند که تاکتیک مبارزه جالبی را طلب می‌کنند. به این صورت که این زامبی‌ها از لحاظ قدرت بسیار بالا هستند و خیلی راحت می‌توانند با چند ضربه حساب شما را برسند و برعکس شما برای از بین بردن آن‌ها، کار راحتی در پیش نخواهید داشت و باید مهمات زیادی مصرف کنید. اما جالب است بدانید که به هیچ وجه مجبور نیستید این زامبی‌ها را بکشید؛ چرا که Brute‌ها سرعت بسیار کمی دارند و در صورتی که بتوانید فاصله‌تان را از آن‌ها حفظ کنید، قادر نخواهند بود خودشان را به شما رسانده و آسیبی به‌تان وارد کنند. پس خیلی به Brute‌ها اهمیت نداده و روی دیگر انواع زامبی‌ها تمرکز کنید و فقط به فاصله‌تان با این زامبی‌ها توجه داشته باشید. به عنوان آخرین نکات مرتبط با بخش زامبی هم یکی اینکه سعی کنید از ایستگاه‌های ارتقا اسلحه استفاده کنید که با ۵هزار Jolt می‌توانند قدرت اسلحه شما را افزایش دهند و این کار مخصوصا در موج‌های بالاتر حسابی به نفع شما خواهد بود و دوم هم اینکه بدانید در بخش زامبی بازی، معمولا شاهد چندین راه مختلف هستیم و لزومی ندارد که روی استفاده از فقط یک مسیر متمرکز شوید و می‌توانید استراتژی خودتان را بر این اساس تغییر دهید.

 

منبع: گیم آوران ، زومجی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.