معرفی فیلتر Cross Balance برنامه Nik Color Efex 2019

0 2,389

فیلتر Cross Balance رو می‌شه نسخه ساده شده ای از White Balance دوربین در نظر گرفت. در واقع وایت بالانس همون تنظیمی هست که به دوربین اجازه می‌ده تا تاثیر رنگ نور محیط رو عوض کنه. مثلا اگر زیر لامپ آفتابی یا همون لامپ زرد عکس بگیرید، یه کاری می‌کنه که نور محیط به سمت نور عادی روز بره. اگر هم مثلا اول صبح تو گرگ و میش آبی و خاکستری صبح عکاسی کنید، یه کمی عکس رو زرد‌تر می‌کنه تا باز هم بشه همون رنگ طبیعی. این فیلتر همین کار رو براتون می‌کنه.

اما راستش رو بخواین، اصلا لازم نیست همیشه هم نور رو طبیعی کنین. اصلا از فیلتر Cross Balance می‌تونین استفاده کنین تا رنگ عکس رو از حالت عادی در بیاره و جلوه قشنگ‌تری بهش بده. مثلا می‌تونین یه وقت‌هایی مود گرم یا سرد بدین به یه عکس طبیعی. این فیلتر به راحتی می‌تونه مود یا حس عکس‌هاتون رو عوض کنه.

خود فیلتر Cross Balance یک منوی 6 تایی برای انتخاب حالت تبدیل سرد به گرم یا گرم به سرد گذاشته. حالت 1 تا 3 برای تبدیل مود سرد به گرم و همچنین حالت 4 تا 6 که برای تبدیل مود گرم به سرد هست. فراموش نکنید که اینجا فقط مقدار این فیلتر نیست که تغییر می‌کنه. بلکه میزان رنگ‌های آبی یا زردی که تاثیر می‌گیره و میزان تاثیرش روی سایه‌های مختلف عکس هم تاثیر می‌گیره و می‌تونین با بردن موس روی هر کدوم از اونها، تاثیرش رو ببینید و هر کدوم بهتر بود رو انتخاب کنید.

هر گزینه‌ای که انتخاب شد، با اسلایدر شدت یا Strenght هم می‌تونین مقدار تاثیرش رو کمتر یا زیاد‌تر بکنید. این برنامه امکانات ویرایشی فوق العاده‌ای داره که اگر کار با آن را یاد بگیرید، تقریبا هیچ کجا به فتوشاپ و لایتروم نیازی ندارید، اگر می‌خواهید با همه امکانات برنامه Nik Color Efex آشنا بشین و عکس‌هاتون رو خیلی راحت باهاش ویرایش کنید، می‌تونین مجموعه آموزشی فیلتر‌ Nik Color Efex  رو تهیه کنید تا در زمان و مکان دلخواه خودتون آموزش ببینید.

مشاهده سایر قسمت‌ها

منبع: Digimage

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.