معرفی فیلتر Contrast Color برنامه Nik Color Efex 2019

0 4,489

یک عکس با کنتراست بالا طیف گسترده ای از نور های تیره و روشن به ما نشان میدهد. بافت در این عکس ها بیشتر نمایان است و در صورت رنگی بودن عکس غلظت رنگی بیشتری داریم. عکس های با کنتراست بالا به طور کلی در وهله اول جذاب تر و خوش رنگ و لعاب ترند. به همین دلیل هم خیلی وقت‌ها سعی می‌کنیم کنتراست عکس‌هایمان را بیشتر کنیم. به همین دلیل یکی از بهترین فیلتر‌هایی که در نرم‌افزار Nik Color Efex برای افزایش کنتراست می‌بینیم، فیلتر Contrast Color است که عملکرد جالبی در عکس‌های رنگی از خود نشان می‌دهد.

اما افزایش کنتراست می‌تواند روی بافت قسمت‌های تاریک و روشن هم تاثیر منفی بگذارد. یعنی می‌تواند اجزای تصویر را در این مناطق از بین ببرد. گاهی اوقات کاری که Color Contrast انجام می‌ده ایجاد کنتراست روی عکس‌ها با استفاده از کانال‌های رنگی هست. یعنی شما یک رنگ رو انتخاب می‌کنید. برنامه میاد سوژه‌هایی که اون رنگ رو دارن رو روشن‌تر می‌کنه و سوژه‌هایی که رنگ‌های متضاد اون رو دارن تاریک‌تر می‌کنه. البته اتفاقی که داره اون پشت میفته، یه خورده پیچیده‌تر از اینی هست که گفتم . در واقع برنامه، کانال رنگی اون رنگی که شما انتخاب می‌کنید رو روشن‌تر می‌کنه (تو همه جای عکس) و کانال رنگی متضاد اون رو تاریک‌تر می‌کنه (با هم تو همه عکس). به این ترتیب، کنتراست کلی عکس، حتی جاهایی که مستقیما همون رنگ وجود نداره هم بالا می‌ره.

پس فیلتر Contrast Color ، یک نوعی از کنتراست به عکس می‌دهد که با بولد کردن یک سوژه با یک رنگ خاص همراه است. این فیلتر، یکی از چهار فیلتری هست که با موضوع مربوط به افزایش کنتراست، در مجموعه آموزشی فیلتر‌ Nik Color Efex توضیح دادم و می‌تونین برای اینکه این تکنیک‌های ویرایشی رو در زمان و مکان دلخواه خودتون آموزش ببینین، از این مجموعه استفاده کنید.

مشاهده سایر قسمت‌ها

منبع: Digimage

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.