متن ضمانت‌نامه دوربین‌های کانن در اتحادیه اروپا

0 2,126

 

ضمانت‌نامه‌ تجهیزات الکترونیکی یکی از پیچیده‌ترین ضمانت‌نامه‌هایی است که اغلب با آن‌ها روبرو هستیم. این پیچیدگی از این رو است که این تجهیزات از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که هر یک به انواع مختلفی از عوامل بیرونی واکنش نشان می‌دهند. برای مثال ممکن است یک قطعه به ضربه حساس باشد، قطعه‌ای دیگر به سایش و دیگری به شوک الکتریکی. از این رو، مطالعه‌ دقیق ضمانت‌نامه نه تنها به ما کمک می‌کند تا در هنگام بروز نقصی در ابزارمان، بدانیم که آیا اصلاح این نقص شامل خدمات ضمانت می‌شود یا خیر، بلکه هم‌چنین اطلاعات مفیدی درباره‌ خطرات محتملی که ابزار ما را تهدید می کند، در اختیارمان قرار می‌دهد.

در ادامه متن ضمانت‌نامه‌ شرکت کانن برای محصولاتی که از وب‌سایت کانن بریتانیا خریداری می‌شوند آمده است:

 

ضمانت‌نامه دو ساله محصولات:

اطمینان داریم که با محصولات کانن خوشحال خواهید بود؛ اما در رخداد‌های ناخوشایند که ابزارتان با مشکل مواجه می‌شود، ضمانت‌نامه‌ای دو ساله درنظر گرفته‌ایم. این ضمانت تنها برای کالاهایی است که از طریق وب‌سایت خریداری می‌شوند (اگر مدت ضمانت‌نامه‌ محصول یک سال باشد، در صورت خرید از وب‌سایت، مدت اعتبار ضمانت‌نامه به مدت دو سال تغییر خواهد کرد).

 

جزئیات ضمانت‌نامه:

اگر از نمایندگی‌های معتبر خرید کنید، تمامی محصولات کانن دارای ضمانت‌نامه دو ساله می‌باشند که درواقع خرابی‌هایی را پوشش می‌دهند که ممکن است در طول این دو سال بر اساس نقص ساخت کالا یا اجزاء آن به وجود بیاید. اعتبار ضمانت‌نامه منوط به تایید خرید توسط نمایندگی‌های رسمی و عاملین فروش معتبر می‌باشد.

اگر کاربر به درستی از محصول استفاده کند و صدمه‌ای به آن وارد نشود و با این‌حال مشکلی در کارایی دستگاه وجود داشته باشد، ما تلاش می‌کنیم تا کالا را تعمیر کنیم و در صورت عدم امکان تعمیر، قطعه یا کل کالا تعویض خواهد شد. هم‌چنین، در صورتی که کالا یا بخشی از آن دیگر تولید نشود، کالا با محصولی مشابه تعویض می‌شود. بدیهی است، در صورت تعویض مدت زمان گارانتی از خرید کالای اولیه محاسبه می‌شود.

 

موارد عدم پوشش توسط ضمانت‌نامه:

صدمات وارده بر کالا بر اثر اتفاق یا عدم استفاده‌ درست، توسط این ضمانت‌نامه پوشش داده نمی‌شود. این مواد اغلب با پوشش‌های بیمه جبران می‌شوند. در هر صورت ما برای تعمیر و تعویض همواره در کنارتان هستیم.

 

شرایط اعتبار ضمانت‌نامه در اروپا:

شرکت کانن ضمانت می‌کند که محصولاتش در مدت زمان ضمانت‌نامه به درستی کار کنند. اگر در مدت زمان ضمانت، بخشی سخت‌افزاری از کالا با مشکل روبرو شد، ما متعهدیم که بدون دریافت هزینه، مشکل آن را برطرف کنیم. لازم با ذکر است که این خدمات تنها با ارائه‌ کارت ضمانت‌نامه و فاکتور خرید (از فروشگاه‌های معتبر) به همراه کالای معیوب قابل اجرا می‌باشد. این اسناد می‌بایست شامل نام خریدار، نام فروشگاه، مدل و شماره سریال کالا باشد و در صورت نقص اطلاعات یا مخدوش بودن هر یک از موارد فوق، شرکت کانن می‌تواند از ارائه خدمات تحت ضمانت‌نامه خودداری کند.

شرکت کانن کاربری محصولات خود را با تعمیر یا تعویض قطعات نو یا جایگزین، به حالت اول بر می‌گرداند. هم‌چنین در صورت توقف تولید کالا، مدل جدیدتر و معادل آن را جایگزین کالای معیوب می‌کند. هم‌چنین، قطعات جایگزین شده تنها در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که مغایر با قوانین کشوری که ضمانت در آن صورت می‌پذیرد، نباشد.

لازم به ذکر است که تمامی هزینه‌های ارسال کالا به دفتر خدمات ضمانت و بازگشت کالا به خریدار، بر عهده‌ی خریدار است. هم‌چنین، ضمانت‌نامه هر کشور، تنها در خود آن کشور معتبر است (در اتحادیه‌ اروپا کارت ضمانت‌نامه در تمامی کشورهای عضو اتحادیه معتبر است).

 

محدودیت‌ها:

موارد زیر  شامل ضمانت شرکت کانن نمی‌شوند:

-درصورتی که قطعاتی از کالا در صورت سایش یا ضربه مورد معاینه دوره‌ای، تعمیر یا تعویض قرار گرفته باشد .

-هیچ‌یک از نرم‌افزارهای کانن شامل ضمانت نمی‌شوند.

-هیچ‌یک از محصولات جانبی قابل جدا شدن مانند بند دوربین، باتری، کارت حافظه، درب لنز و … شامل ضمانت نمی‌شوند.

-هیچ‌‌یک از نقص‌های وارده بر اساس اصلاحات انجام شده توسط شرکت‌های خدماتی متفرقه، شامل ضمانت نمی‌شود.

-هزینه‌ هیچ‌یک از تغییراتی که برای اصلاح یا سازگاری‌ محصول با مشخصه‌های تکنیکی یا استاندارهای ایمنی کشور صورت می‌پذیرد یا هرگونه هزینه‌ای که برای تغییر کارایی محصول پس از تحویل صورت گرفته‌ است بر عهده‌ی شرکت کانن نمی‌باشد.

-هیچ‌یک از صدماتی که بر اثر استفاده‌ی نادرست در کشور که استانداردهای متفاوتی از کشور مبدا (که کالا در آن خریداری شده است) دارد شامل ضمانت نمی‌شود.

 

 

تعمیر و خدماتی که بر اثر صدمات زیر شامل ضمانت نمی‌شود:

-استفاده‌ نادرست، استفاده بیش ازحد، استفاده مغایر با دستورالعمل نوشته شده در دفترچه راهنمای کالا، نگه‌داری نادرست، افتادن، شوک بیش از حد، خوردگی و سایش و آسیب‌های وارده بر اثر گرد و غبار، شن، آب و هرگونه آلاینده دیگر.

-تعمیر، اصلاح و نظافت داخلی در هر یک از دفاتر خدمات نامعتبر.

-صدمات وارده بر اثر استفاده مستقیم از لوازم جانبی و لوازم مصرفی نامعتبر (مانند باتری) که با محصول سازگار نیستند. سازگاری با محصولات کانن باید بر روی بسته‌بندی لوازم جانبی ذکر شده باشد. اما در هر صورت، پیشنهاد می‌کنیم تنها از لوازم جانبی کانن برای محصولات کانن بهره ببرید.

-صدمات وارده بر اثر اتصال محصولی دیگر که با کالای کانن سازگار نیست.

-صدمات ناشی از بسته‌بندی نامناسب در هنگام ارسال به دفتر خدمات کانن.

-صدمات وارده بر اثر سوانح طبیعی و اتفاقات غیر قابل کنترل شامل رعد و برق، آب، آتش‌سوزی و … .

 

نکات دیگر:

مسئولیت تهیه‌ نسخه پشتیبان از فایل‌های نرم‌افزار‌ها (که ممکن است در فرایند تعمیر یا تعویض از روی کالا پاک شوند) بر عهده‌ خریدار می‌باشد. هم‌چنین، کانن هیچ مسئولیتی در مورد حفظ اطلاعات موجود بر روی دستگاه بر عهده ندارد.

لطفا پیش از ارسال کالا به دفتر خدمات کانن، محصول را به دقت و به درستی بسته‌بندی نمایید، محصول را بیمه نمایید و آن را به همراه کارت ضمانت نامه و فاکتور خرید ارسال فرمایید.

 

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید متن مفصل‌تر ضمانت دوربین‌ها و دیگر محصولات کانن را در این‌جا مطالعه نمایید. هم‌چنین، اگر تجربیاتی در مورد استفاده از ضمانت‌نامه هر یک از محصولات کانن در هر یک از نقاط جهان را دارید، لطفا در ادامه‌ همین متن، آن را با خانواده‌ پیکسل به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.