50mm f/1.2 XP سامیانگ، لنزی برای عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی و ویدئو‌های 4K

سامیانگ از لنز جدید خود رونمایی کرد

4 2,048

سامیانگ به تازگی از جدید‌ترین و یکی از با کیفیت‌ترین لنز‌های خود رونمایی کرده است. لنز 50mm f/1.2 XP که با مانت EF و برای دوربین‌های فول‌فریم کانن طراحی شده دارای سیستم فوکوس دستی می‌باشد و با توجه به کیفیت ساخت و تفکیک‌پذیری بالا برای ثبت تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی و ویدئو‌های 4K مناسب است.

لنز جدید 50mm f/1.2 XP سومین عضو خانواده XP سامیانگ به حساب می‌آید.(XP با مخفف Expert و پیشرفته‌ترین لنز‌های سامیانگ است.) لنز‌های قبلی این مجموعه XP 14mm f/2.4 و XP 85mm f.1.2 هستند.

این لنز به صورت اختصاصی برای عکاسی پرتره طراحی شده و به گفته مسئولین سامیانگ در کنفرانسی که داشته‌اند، رنگ پوست را در فضای رنگی جذاب و روشنی بازسازی می‌کند. به علاوه با توجه به حداقل بازشدگی دهانه دیافراگم f1.2 و دیافراگم ۹ تیغه‌ای می‌توان در عمق میدانی کم، به بوکه‌های جذاب و دایره‌ای شکل دست یافت و سوژه را از پس‌زمینه جدا کرد.

لنز 50mm f/1.2 XP از ۱۱ المان اپتیکی در ۸ گروه تشکیل شده و حداقل فاصله کانونی آن چیزی حدود ۴۵ سانتی‌متر می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این لنز می‌توان به وزن ۱۲۰۰ گرمی آن و برخورداری از یک روکش چندلایه اپتیکی بر روی المان‌های درون لنز اشاره کرد. این پوشش بروز Flare و Ghosting را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در زیر می‌توانید چند نمونه عکس که با این لنز گرفته شده را مشاهده کنید.

به گفته مسئولین سامیانگ لنز 50mm f/1.2 XP مارس امسال و با قیمت حدودی ۱۲۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

4 نظرات
  1. امین می‌گوید

    با سلام.. برای تصویر برداری سری لنزهای XP بهتره یا سری سینمایی که زده.. چون قیمت سینمایی هاش کمتره

    1. امیر حسینی می‌گوید

      سلام، بستگی داره به این‌که می‌خواید فیلم برداری کنید یا عکاسی. برای فیلم‌برداری لنز‌های سینمایی سامیانگ قابلیت‌های بیشتری مثل رینگ فوکوس نرم و دقیق‌تر دارند. و همچنین focus Breathing ندارند. ولی از اون طرف چون تو لنز‌ها سری XP از المان‌های جدید‌تری استفاده شده، در مقایسه کلی با لنز های سینه شارپنش بیشتری داره.

  2. Javad می‌گوید

    سلام
    به دوربین 70d هم میخوره این لنز

    1. امیر حسینی می‌گوید

      سلام بله به این دوربین هم می‌خوره ولی هنوز لنز ۵۰ میلی‌متر سامیانگ وارد بازار ایران نشده

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.