لنزی جدید از خانواده آرت، سیگما از لنز F2.8 DG HSM ۱۴-۲۴ میلی‌متری رونمایی کرد

0 2,000

کمپانی سیگما به تازگی در کنفرانس خبری خود از یک لنز زوم واید ۱۴-۲۴ میلی‌متری رونمایی کرده است. لنز 14-24mm F2.8 HSM Art عضو جدید مجموعه لنز‌های سری آرت سیگما است که برای در دو نسخه برای دوربین‌های نیکون و کانن طراحی شده است. به گفته مسئولین سیگما این لنز اولترا واید از سه المان FLD و سه المان SLD مجهز است که شارپنس بالایی برای لنز در پی خواهد داشت. با این تفاسیر مثل دیگر لنز‌های سری آرت، در مورد این محصول جدید نیز باید کیفیت اپتیکی بالایی را انتظار داشته باشیم.

در لنز 14-24 F2.8 HSM Art برای حذف کامل اعوجاج‌ها از یک المان ۸۰ میلی‌متری برخوردار است. این عدسی اپتیکی نقطه قوت لنز جدید سیگما به حساب می‌آید چرا که به صورت یک‌تکه و در پروسه‌ای بسیار دقیق شکل‌دهی شده و تقریباً اعوجاج و دیستورشن را به صفر رسانده است. با این تفاسیر علی رغم این که لنز ۱۴-۲۴ میلی‌متر سیگما یک لنز اولترا واید به حساب می‌آید ولی شاهد اعوجاج و دیستورشن در تصویر نخواهیم بود.

این لنز از یک دیافراگم ۹ پره‌ای با لبه‌های دایره‌ای برخوردار است و کمینه فاصله فوکوس آن نیز تنها ۲۶ میلی‌متر است؛ مانند دیگر لنز‌های سری آرت، بدنه این لنز نیز از فلز ساخته شده است و وزن آن نیز چیزی در حدود ۱.۲ کیلوگرم می‌باشد.

لنز ۱۴-۲۴ میلی‌متر سیگما به همراه یک هود قرار است که عرضه شود. ولی سیگما یک سیستم دیگری نیز برای این لنز طراحی کرده که به دهانه لنز و به جای هود به لنز متصل می‌شود و می‌توان از لنز برای تصویر‌برداری VR استفاده کرد.

این لنز برای دوربین‌های فول‌فریم نیکون و کانن طراحی شده و از تفکیک‌پذیری بالایی برخوردار است به طوری که قادر است تصویری متناسب با یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی را بر بدون افت کیفیت بر روی سنسور تشکیل دهد. نمونه عکس‌های گرفته شده با این لنز را در پایین می‌توانید مشاهده کنید.

 

قیمت تمام شده و تاریخ عرضه لنز 14-24 F2.8 HSM Art هنوز مشخص نشده ولی احتمالاً تا اواسط سال جاری میلادی شاهد حضور این لنز در بازار خواهیم بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.