فروشگاه پیکسل

رونمایی از لنز ۷۰ میلی‌متر F2.8 سیگما، اولین لنز ماکروی سری آرت

2 2,300

سیگما به تازگی از جدیدترین محصول خود، لنز ماکروی 70mm f/2.8 رونمایی کرده است. این لنز اولین عضو ماکروی سری لنز‌های سیگما به حساب می‌آید و به ادعای مسئولین سیگما در طراحی اپتیکی این لنز دقت بسیار زیادی صرف شده است.

سیگما در کنفرانس خبری خود مدعی شده است که در سال‌های اخیر اغلب کمپانی‌ها در تولید لنز‌های ماکرو، بیشتر تمرکز خود را به افزایش سرعت سیستم فوکوس خودکار گذاشته‌اند. ولی بر خلاف این سیگما در طراحی لنز 70mm f/2.8 عملکرد اپتیکی و ارائه تصویری درخور لنزهای سری آرت را در اولویت قرار داده است.

فروشگاه پیکسل

این لنز به یک موتور فوکوس DC جدید مجهز است که کمک می‌کند تا تنظیم فوکوس سریع، با حرکتی روان و تقریباً بی‌سروصدا انجام شود. این موتور فوکوس از یک سیستم اتصال کابل بهره می‌برد که تمام حرکات مکانیکی مستقیم را بین رینگ فوکوس و المان‌های درون لنز حذف کرده است. به لطف این سیستم فوکوس خودکار جدید، فوکوس با صدایی کم و با دفت بیشتری انجام می‌شود. هم‌چنین در حالت فوکوس خودکار نیز می‌توان با رینگ فوکوس به صورت دستی فوکوس را تنظیم کرد. رینگ فوکوس لنز 70mm f/2.8 نسبت به لنز‌های دیگر از اندازه بزرگ‌تری برخوردار است و با توجه به زاویه چرخش بزرگ‌تر، تنظیم دستی دقیق‌تر و راحت‌تر فوکوس را ممکن کرده است.

از طرف دیگر در طراحی این لنز از دو مکانیسم شناور و تغییر طول لنز در دو گروه مختلف استفاده شده است تا به گفته سیگما اعوجاج‌ها و خطاهای اپتیکی لنز در فاصله فوکوس‌های مختلف به حداقل برسد. در واقع در لنز 70mm f/2.8 با تغییر فاصله فوکوس المان‌های نزدیک‌تر به دهانه لنز بدون تغییر طول و به صورت شناور جابه‌جا می‌‌شوند و المان‌های جلویی با افزایش یا کاهش فاصله نسبت به یکدیگر، طول لنز را تغییر می‌دهند.

با توجه به طراحی اپتیکی برتر این لنز، تفکیک‌پذیری لنز در فواصل نزدیک بیشتر شده و بخش‌های فوکوس شده شاهد شارپنس فوق‌العاده‌ای هستیم. به علاوه مانند خیلی از لنز‌های ماکروی پیشرفته، خطاهای رنگی در این لنز نیز به حداقل رسیده و بوکه‌ها بدون تفرق رنگی در خارج از عمق میدان تشکیل می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های لنز 70mm f/2.8 می‌توان به سازگاری آن رینگ‌فلاش EM-140 DG سیگما، قطر دهانه ۴۹ میلی‌متر، مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار اشاره کرد. مانت این لنز نیز از آلیاژ برنج ساخته شده و دیافراگم آن از ۹ تیغه با لبه‌های دایره‌ای شکل تشکیل شده است.

حداقل فاصله فوکوس لنز 70mm f/2.8 چیز در حدود ۲۵.۸ سانتی‌متر می‌باشد و حداکثر بزرگنمایی لنز یک به یک می‌باشد. در پایین می‌توانید چند نمونه عکس گرفته شده با این لنز را مشاهده کنید.

عکس گرفته شده با دوربین 5Ds R، ایزوی 100، سرعت شاتر 1/80s، F4
عکس گرفته شده با دوربین 5Ds R، ایزوی 100، سرعت شاتر 1/125/s، F3.5
عکس گرفته شده با دوربین 5Ds R، ایزوی 100، سرعت شاتر 1/100/s، F2.8

لنز 70mm f/2.8 سری آرت سیگما احتمالاً برای دوربین‌های کانن، نیکون، سونی و سیگما و در آینده‌ای نزدیک روانه بازار خواهد شد.

2 نظرات
  1. سپهر می‌گوید

    با سلام. در پایان متن مربوط به لنز سیگما نوشته شده بود که این لنز برای دوربینهای کانن، نیکون، سونی و سیگما روانه بازار میشه”. میخواستم بپرسم شرکت سیگما دوربین هم میسازه؟

    1. امیر حسینی می‌گوید

      سلام، بله این کمپانی از سال ۲۰۰۲ دوربین‌های مختلفی رو تولید کرده که از بین اون‌ها می‌شه به دوربین‌های سری DP Quattro و SD Quattro اشاره کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.