شکل‌دهنده‌های نور پروفوتو OCF (قسمت دوم)

0 1,820

 

در متن پیشین درباره‌ی شکل‌دهنده‌های پروفوتو OCF‌ مانند بارن‌دور، گرید، اسنوت و رفلکتورهای زوم و مگنوم مطالبی ارائه شد. این متن اطلاعاتی درباره‌ی سافت‌باکس‌ها و بیوتی‌دیش‌ها پروفوتو OCF در اختیارتان قرار می‌دهد و نمونه عکس‌هایی از آن‌ها به نمایش می‌گذارد که می‌توان دریافت چرا بسیاری از عکاسان پرتره و مد از فلاش‌ها و شکل‌دهنده‌های پروفوتو بهره می‌برند.

بیوتی‌دیش OCF؛ زیبایی در دستان شما است

بیوتی‌دیش OCF نمونه‌ی قابل جمع‌شدن و قابل‌حمل‌تر بیوتی‌دیش‌های کلاسیک فلزی پروفوتو است. این شکل‌دهنده، نوری نرم و البته با کنتراست مناسب در اختیارتان قرار می‌دهد که اغلب به ”نور [عکاسی] زیبایی“ معروف است. به طور خلاصه می‌توان گفت، هنگامی که می‌خواهید زیبایی موضوع خود را نمایان کنید، گزینه‌ای بهتر از بیوتی‌دیش (سافت‌لایت) در اختیار نخواهید داشت. بیوتی‌دیش‌های OCF‌در دو نوع سفید و نقره‌ای عرضه می‌شوند. اگر به دنبال نور نرم با دامنه‌ی نوری گسترده‌تر هستید، بیوتی‌دیش سفید گزینه‌‌ی بهتری است؛ اما اگر نوری پرکنتراست و متمرکز نیاز دارید، بیوتی‌دیش نقره‌ای گزینه‌ای‌ ایده‌آل است.

بیوتی‌دیش
بیوتی‌دیش سفید و نقره‌ای پروفوتو OCF

 

بیوتی دیش OCF که از جنس پارچه و فایبرگلاس ساخته شده است، به شکلی طراحی شده است که به راحتی بتوان آن‌ها را در خارج  از استودیو به کار گرفت، این شکل‌دهنده‌ها کوچک و سبک هستند و به راحتی قابل باز و بسته کردن‌اند. هم‌چنین پارچه‌ی باکیفیت و طراحی ثبت شده‌ی این شکل‌دهنده به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون جداکردن میله‌ها از بیوتی دیش، آن را بر روی اسپیدرینگ OCF‌ نصب نماید. این شکل‌دهنده‌ در دو نوع سفید و نقره‌ای عرضه می‌شود. البته پارچه‌ی پخش‌کننده (دیفیوزر) و کیف نیز به صورت لوازم جانبی در اختیار کاربران قرار دارد.

کاربرد‌های پرطرفدار:
– پرتره
– مد
– زیبایی
– عکاسی در خارج از استودیو

 

پشت‌صحنه‌ی نورپردازی تلفیقی با نور روز و نورفلاش به همراه بیوتی‌دیش OCF

 

سافت‌باکس‌های OCF؛ نوری نرم و تخت

سافت‌باکس‌های OCF، به شکلی طراحی شده‌اند که بتوان آن‌ها را به سرعت و آسان در خارج از استودیو به کار برد. همانند تمامی دیگر سافت‌باکس‌ها، سافت‌باکس‌های OCF نیز نوری نرم و تخت در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اما برخلاف تمامی سافت‌باکس‌های دیگر، این شکل‌دهنده‌ها از موادی ساخته شده‌اند که علاوه بر وزن کم، به کاربر اجازه می‌دهند آن‌ها را به راحتی باز و بسته کنند.

این سافت‌باکس‌ها علاوه بر دیفیوزر ثابت، از میله‌هایی بهره می‌برند که با رنگ کد‌گذاری شده و به سرعت بر روی اسپیدرینگ پروفوتو نصب می‌شوند. بدین‌ترتیب شما سافت‌باکس‌هایی در اختیار دارید که سریع‌تر و آسان‌تر از تمامی نمونه‌های مشابه در بازار باز و بسته می‌شوند. پروفوتو چهار نوع سافت‌باکس OCF عرضه کرده است که هریک ابعاد و اشکال منحصرب‌فردی دارند: سافت‌باکس‌های نواری، سافت‌باکس مربع، مستطیل، نواری (استریپ) و اکتاباکس هم‌چنین تمامی این سافت‌باکس‌ها می‌توانند به همراه گرید پارچه‌ای مورد استفاده قرار گیرند که نوری دقیق‌تر و متمرکز‌تر به دست می‌دهد.

سافت‌باکس پروفوتو
سافت‌باکس‌های سری OCF پروفوتو

 

کاربرد‌های پرطرفدار:
– پرتره
– عروسی
– اشیاء بی‌جان
– عکاسی خارج از استودیو

سافت‌باکس پروفوتو
با استفاده از سافت‌باکس‌ به همراه گرید، می‌توان هم‌زمان، به نوری نرم و کنترل شده دست‌یافت.

 

در ادامه می‌توانید برخی از نمونه تصاویر نورپردازی شده با سافت‌باکس‌ها و بیوتی‌دیش‌های پروفوتو را مشاهده نمایید:

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.