رفرش شدن اپلیکیشن ها در آیفون را مدیریت کنید

0 4,126

ممکن است برای تان پیش آمده باشد در حالی که برخی اپلیکیشن ها مانند تلگرام یا اینستاگرام روی صفحه باز نیستند، همچنان رفرش می شوند و پیام ها را به طور خودکار دریافت می کنید. این اتفاق زمانی روی می دهد که شما در محدوده وای-فای قرار گرفته باشید یا صرفا برای کار دیگری دیتای اسمارت فون تان را روشن کرده اید؛ قابلیت بروزرسانی اطلاعات هر برنامه یا به اصطلاح Background App Refresh، از هر فرصتی بهره می برد تا اطلاعات اپلیکیشن را بروز کند(اینجا منظور، بروزرسانی اپلیکیشن نیست). به طور مثال پست های افرادی که در اینستاگرام دنبال می کنید بدون اینکه به آنها نگاهی بیاندازید و یا برنامه را باز کرده باشید، آپدیت می شوند. لازم است ذکر کنیم این نوع بروز رسانی در برخی موارد حجم مصرف اینترنت شما را گاهی تا مقادیر بالایی افزایش می دهد. همچنین بر روی مصرف باتری نیز تاثیر می گذارد. در مقاله امروز شما را با نحوه فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت آشنا می کنیم. با آیفونچی همراه باشید.

غیر فعال کردن Background App Refresh

نخست وارد Setting شوید و در آنجا روی گزینه General تپ کنید.

سپس در بخش پایینی صفحه، Background App Refresh را انتخاب کنید.

رفرش شدن اپلیکیشن ها در آیفون

با خاموش کردن دکمه مربوطه، کلیه ی اپلیکیشن های آیفون یا آیپدتان صرفا در صورتی که روی صفحه باز باشند، رفرش می شوند.

غیر فعال کردن Background App Refresh برای اپلیکیشن های انتخابی شما

ممکن است تمایل داشته باشید قابلیت مورد اشاره را برای شماری از اپلیکشن های تان فعال نگه دارید و در هر فرصتی پیام ها برای تان به نمایش دربیایند. برای این کار می توانید این ویژگی را صرفا در برخی برنامه ها غیر فعال کنید.

اگر در صفحه Background App Refresh، دکمه بالایی را خاموش نکنید. می توانید در قسمت پایین که  لیستی از کلیه های اپ ها به نمایش در آمده اند، این قابلیت را برای هر اپلیکیشنی که مایلید فعال یا غیرفعال نمایید.

با خاموش کردن ویژگی یاد شده در شماری از اپلکیشن هایی که بروزشدن مداوم اطلاعاتشان ضرورتی ندارد، می توانید در مصرف حجم اینترنت و باتری آیفون یا آیپدتان صرفه جویی نمایید.

 

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.