ترفندی عجیب برای آزاد سازی حافظه رم در آیفون

0 1,272

اپل همواره تاکید فراوانی بر بی نقص بودن سیستم عامل iOS و بی نیازی این پلتفرم از حافظه ی فراوان رم دارد. مدیران اپل بارها تاکید کرده اند که آزاد سازی حافظه رم دستگاه تاثیر چشم گیری بر عملکرد اپلیکیشن ها نخواهد گذاشت و سیستم عامل iOS به صورت هوشمندانه به مدیریت حافظه خواهد پرداخت. با این حال عملکرد این شرکت در سالهای اخیر خلاف صحبت های مسئولین این شرکت را نشان می دهد. آیفون 7 پلاس، مجهز به 3 گیگابایت رم بوده و توانسته در برخی از پردازش ها عملکرد بهتری را به مدد حافظه رم بیشتر نشان دهد.

یکی از ابتدایی ترین امور برای آزاد سازی حافظه ی موقتی رم، راه اندازی مجدد دستگاه است. با این حال به کمک ترفندی که در ادامه مشاهده خواهید نمود می توانید بسیار سریعتر از حالت پیشین، حافظه ی رم دستگاه های مجهز به سیستم عامل IOS را آزاد سازید.  برای این کار می توانید اپلیکیشنی خاص را گشوده و با نگاه داشتن کلید Power منتظر نمایش پیغام slide to power off بمانید. حال می بایست کلید Home را تا زمانی که اپلیکیشن مورد نظر بسته شده و به صفحه خانه منتقل شوید، نگاه دارید.

لازم به ذکر است که این فرآیند نه تنها اپلیکیشن باز شده را از حافظه بیرون می اندازد، بلکه تمامی فعالیت های پس زمینه نیز متوقف شده و حافظه به صورت کلی پاک سازی می شود. پس اگر در پس زمینه سیستم عامل فعالیت مهمی در حال پردازش است، توصیه می شود از بکارگیری این ترفند تا اتمام کامل پردازش مورد نظر خودداری نمایید.

 

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.